Wednesday, 1 June 2016

សុភាសិត​ប្រដៅ​ជន​ប្រុស​ស្រី
ព្រះ​ឃោសធម្ម ម៉ឹង - សែស
                                   
របៀបតែងកាព្យពាក្យ៧

 

សូមមេត្តាអានសង្កេតកាព្យដ៏ល្អនេះ


សុភាសិត​ប្រដៅ​ជន​ប្រុស​ស្រី
ព្រះ​ឃោសធម្ម ម៉ឹង - សែស

ចៅអធិការ​វត្ត​មហា​មន្រ្តី ភ្នំពេញ
រៀបរៀង
 

ពាក្យ​ប្រដៅ​ស្រី
បទ​ពាក្យ ៧
                        គ្រា​នោះទេវបុត្រ​មាគលី                             បាន​ស្ដាប់​ព្រះ​កោសីយ​ស្តេច​ទ្រង់​ថ្លែង
                        កើត​ក្ដី​សោមនស្ស​យល់​ច្បាស់​ទែង               ទើប​ក្រាប​ទូល​សំដែង​ដូច​ត​ទៅ ។
                        ព្រះ​អង្គ​សំពះ​បុគ្គល​ណា                            អ្នក​ប្រសើរ​ថ្លៃ​ថ្លា​ឥត​ហ្មង​សៅ
                        ខ្ញុំ​ព្រះ​អង្គ​យល់​ស្រប​តាម​ព្រះចៅ                  សូម​សំពះ​សំដៅ​អ្នក​នោះ​ដែរ ។
                        ការ​សង្រ្គោះ​កូន​គឺ​ជា​មង្គល                         រឿង​នេះ​នឹង​ពន្យល់​ជា​ពាក្យ​ខ្មែរ
                        ស្រង់​ពី​ពាក្យ​បាលី​លៃ​បំបែរ                         រាប់​រៀប​ល្មម​ឲ្យ​តែ​បាន​សេចក្ដី ។
                        កិច្ច​នោះ​សឹង​មាន​៥​មិន​លើស​ខ្វះ                  មាន​មក​ប្រាកដ​ច្បាស់​ក្នុង​បាលី
                        កាល​សង្រ្គោះ​ដល់​កូន​កើត​សិរី                     តាម​ពាក្យ​ព្រះ​ជិន​ស្រី​ទ្រង់​ត្រាស់​ថា ។
                        បាបានិ និវារេន្តិ បុត្តេ                                  ម្ដាយ​អាពុក​ជា​បារម​ឃាត់​ខាំង​ខា
                        មិន​ឲ្យ​កូន​ធ្វើ​បាប​ពៀរ​រា                             អំពោះ​ជន​ពាលា​ជួ​ហ្មង​សៅ ។
                        កល្យាណេ និវេសេន្តិវា                               ញ៉ាំង​កូន​នៃ​អាត្មា​ឲ្យ​ឋិត​នៅ
                        ក្នុង​ធម៌​ជា​កុសល​ល្អ​ឆ្អិន​ឆ្អៅ                         មិន​ឲ្យ​កាច​ឃោរ​ឃៅ​ជួន​ប្រីយ ។
                        សិប្បំ សិក្ខាបេន្តិ តថា                                 ឲ្យ​កូន​ខំ​សិក្សា​រៀន​អ្វីៗ
                        អស់​វិជ្ជា​សិល្បសាស្រ្ត​លើ​ផែន​ដី                   ឲ្យ​ចេះ​ដឹង​គប្បី​ទី​ពឹង​ខ្លួន ។
                        ទារេន សំយោជេន្តិ វេ                                 អាពុក​ម្ដាយ​បាមេ​ចិត្ត​ខ្ជាប់​ខ្លួន
                        រៀបចំ​កូន​ប្រុស​ស្រី​ដោយ​មាំ​មួន                  ប្រពន្ធ​ប្តី​សម​សួន​ដោយ​គួរ​សម ។
                        ល្មម​ដោយ​ត្រ្ីល​វង្ស​ភោគ​ទ្រព្យ                  មារយាទ​ល្អ​គួរ​គាប់​រូប​ឧបត្តម
                        បាន​រុង​រឿង​ចុះ​បែប​អ្នក​តូច​ធំ                      បាន​ថ្កំ​ថ្កើង​ច្រឡំ​នឹង​អ្នក​ស្រុក ។
                        ទាយជ្ជំ និយ្យាទេន្តិ វា                                 មាតា​នឹង​បិតា​រៀប​ដាក់​ទុក
                        ចែក​ចាយ​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​ច្រើន​គ្រប់​មុខ            ឲ្យ​កូន​បាន​ក្ដី​សុខ​គួរ​តាម​កាល ។
                        យ៉ាង​នេះ​លោក​ហៅ​ថា​សង្រ្គោះ​កូន             ជា​ផ្លូវ​ច្បាប់​មិន​សាប​សូន្យ​ផ្លូវ​កណ្ដាល
                        ត្រូវ​តាម​ធម៌ព្រះពុទ្ធ​ល្អ​វិសាល                      ជា​ច្បាប់​លោក​បាល​មង្គល​គាប់ ។
                        បើ​អ្នក​ស្រុក​ចង់​រក​ស៊ី​ជមនួញ                     ចង់​ធ្វើ​ជា​អ្នក​ជួញ​ស្វែង​រក​ទ្រព្យ
                        គួរ​ខំ​រៀន​ចំណេះ​រក​ចំណាប់                       កុំ​ឲ្យ​ជួ​អភ័ព្វ​ចង់​ខាត​ទុន ។
                        ផ្លូវ​ជំនួញ​ជា​ផ្លូវ​ធំ​ក្នុង​លោក                         គេ​ធ្វើ​ច្រើន​គរគោក​គេ​ដើរ​មុន
                        យើង​ក៏​បាន​ឃើញ​សព្វ​គ្រប់​បែប​ធុន             គេ​ចំរើន​ទ្វេគុណ​រាប់​មិន​អស់ ។
                        សិល្បៈ​ឫគល់​នៃ​ជំនួញ                               ចំរើន​មិន​រា​រួញ​ដើរ​ឥត​ខ្ចោះ
                        សិល្បៈ​តែង​ហុច​ឲ្យ​ឥត​ចន្លោះ                      ឥត​មាន​រើស​ចំពោះ​ថា​មុខ​ណា ។
                        ត​សំពៅ​កប៉ាល់​នឹង​រថយន្ត                          យន្ត​ហោះ​ជា​ទម្ងន់​មហិមា
                        សិប្បៈ​ធំ​ដុំ​លើ​ពសុធា                                  អ្នក​ប្រទេស​នានា​និយម​ប្រើ ។ល។
                        រហូត​ដល់​ពែង​ប៉ាន់​ចាន​កន្ថោ                      ប្រណាក់​អក​កំបោរ​ឆ្នាំង​កញ្ជើ
                        សុទ្ធ​តែ​សម្រេច​មក​ពី​ការ​ធ្វើ                         សិល្បៈ​ជា​វិជ្ជា​លើ​ភព​ផែន​ដី ។
                        ចេញ​មក​ជា​ជំនួញ​សព្វ​និគម                      ស្រុក​តូច​ស្រុក​ធំ​លោកសិរី
                        គួរ​រៀន​នូវ​សិល្បៈ​ឲ្យ​មាន​ល្បី                       ប្រកប​ការ​រក​ឆី​លៀង​ជីវិត ។
                        សិល្បៈ​ប្រែ​ថា ការ​ឈ្លាស​វាង​វៃ                     ប៉ិន​ប្រសប់​ដោយ​ដៃ​ជា​ការ​ពិត
                        ថា​គប្បី​សិក្សា​ដោយ​ពិនិត្យ                          គួរ​អ្នក​ផង​រិះ​គិត​រៀន​គ្រប់​គ្នា ។
                        បើ​សម្រេច​ចេះ​ស្ទាត់​ប្រាកដ​ហើយ                ឲ្យ​ផល​ពុំ​លែង​ឡើយ​ដូច​ប្រាថ្នា
                        កើត​មាន​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​ថ្កើង​ថ្លៃ​ថ្លា                  មាន​មិត្រ​ភ័ក្ដី​ស្ងួន​ភ្ងា​កើត​សុខ​សាន្ត ។
                        ដំណាំ​ដែល​គេ​ដាំ​គ្រប់​ប្រការ                       សុទ្ធ​តែ​មាន​ខ្លឹម​សារ​លក់​ដូរ​បាន
                        ចេញ​ទៅ​ជា​ជំនួញ​កើត​ធន​ធាន                   ឲ្យ​កើត​ជា​អ្នក​មាន​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ ។
                        ឧបាសក​ក្នុង​ព្រះ​ពុទ្ធ​សាសនា                      កាន់​យក​សីល​សិក្ខា​មាន​ពាក្យ​សត្យ
                        ត្រូវ​វៀរ​ជំនួញ​៥​ដោយ​ទៀង​ទាត់                  ជា​ផ្លូវ​លះ​វៀរ​កាត់​ជំនួញ​ខុស ។
                        សត្តវណិជ្ជា ជំនួញ​សត្វ                             យក​សេចក្ដី​តាម​អត្ថ​គឺ​មនុស្ស
                        ចាប់​លក់​ឬ​ទិញ​លក់​ស្រី​ឬ​ប្រុស                    យក​ចំណេញ​ស៊ី​ជុះ​ឥត​មេត្តា ។
                        មំសវណិជ្ជា ជំនួញ​សត្វ                             ដែល​គេត្រូវ​បំបាត់​ជីវិត​វា
                        យក​សាច់​លក់​ដូរ​ឬ​ជា​ភក្សា                        មាន​ត្រី​នឹង​ជ្រូកទា​ជា​ដើម​អាទិ៍ ។
                        សត្ថវណិជ្ជា ជំនួញ​ពាល                            អាវុធ​គ្រឿង​ប្រហារ​នឹង​ពិឃាដ
                        សព្វ​សត្វ​មាន​ជីវិត​ឲ្យ​ចាក​ឃ្លាត                    គឺ​ស្លាប់​បង់​សុទ្ធ​សាធ​ឬ​បាន​ទុក្ខ ។
                        វិសវណិជ្ជា ជំនួញ​ខុស                               ថ្នាំ​បំពុល​មនុស្ស​សត្វ​គ្រប់​មុខ
                        ឲ្យ​បង់​ខាត​ជីវិត​ឬ​គ្មាន​សុខ                          លក់​ដូរ​ឲ្យ​អ្នក​ស្រុក​តាម​ប្រាថ្នា ។
                        មជ្ជវណិជ្ជា ជំនួញ​ទឹក                                ស្រវឹង​ដល់​អ្នក​ផឹក​គឺ​សុរា
                        មេរ័យ​នាំ​ចង្រៃ​ដល់​អាត្មា                             ព្រម​តាំង​ជន​នានា​ច្រើន​អនេក ។
                        ជំនួញ​ទាំង​៥​នេះ​ចូល​ក្នុង​ពៀរ                     ឧបាសក​ត្រូវ​វៀរ​ចិត្ត​កុំ​ត្រេក
                        ព្រោះ​ជា​ផ្លូវ​ឃ្វាង​ឆ្ងាយ​ពី​ធម៌​ពេក                  គួរ​គិត​គួរ​រំលែក​ដើរ​ផ្លូវ​ត្រូវ ។
                        ប្រទេស​គេ​ធំៗ​ជំនួញ​ធំ                               ច្រើន​អ្នក​មាន​ស្ដុក​ស្តម្ភ​គ្រា​ឥឡូវ
                        វិជ្ជា​នឹង​ជំនួញ​នាំ​បើក​ផ្លូវ                             ដើរ​បាន​គ្រប់​រដូវ​ឥត​ទើស​ទាល់ ។
                        អ្នក​ទាំង​ឡាយ​ចូរ​គិត​ឲ្យ​យល់​ជាក់                កុំ​ឲ្យ​មាន​ជំពាក់​មិន​ដឹង​ស្គាល់
                        មាន​ឧបស័គ្គ​អ្វី​មក​ប៉ះ​ពាល់                         បាន​ជា​ខ្វះ​វិជ្ជា​រៀង​រាល់​គ្រប់ៗ​គ្នា ។
                        ខ្មែរ​យើង​ខ្វះ​វិជ្ជា​ក្រៃ​លែង​ខ្វះ                        ខ្វះ​ច្រើន​ក្រៃ​ពេក​ណាស់​ឥត​គណនា
                        មក​ពី​យើង​បាក់​បែក​ស្រាំ​ប្រែះ​ឆា                  បាន​ជា​គ្មាន​វិជ្ជា​ដូច​ស្រុក​គេ ។
                        ទទួល​បាន​ជួប​ជួន​អ្នក​បារាំង                       គេ​មក​នៅ​តែង​តាំង​ធ្វើ​ជា​មេ
                        គេ​ឲ្យ​រៀន​សូត្រ​ដែរ​មិន​ទទេ                         គ្រាន់​តែ​ធ្វើ​ស្មៀន​ស្មេរ​គេ​ប៉ុណ្ណោះ ។
                        គេ​ឲ្យ​រៀន​ធ្វើ​ពេទ្យ​ថែ​ជម្ងឺ                            រក្សា​មនុស្ស​ឈឺ​គេ​ឲ្យ​ឈ្មោះ
                        ជា​គ្រូ​ពេទ្យ​គ្រាន់​តែ​ចិញ្ចឹម​ពោះ                    គ្មាន​ចេះ​ផ្សំ​ថ្នាំ​សោះ​តើ​ចេះ​អ្វី ។
                        គ្រាន់​តែ​ចេះ​មើល​ដឹង​សំបុត្រ​ថ្នាំ                   វិធី​ប្រើ​ឲ្យ​ចាំ​ដោយ​ស្មារតី
                        ចេះ​វះ​កាត់​លាប​ថ្នាំ​រុំ​សំឡី                           ចាក់​ថ្នាំ​ឬ​ទិញ​ថ្នាំ​អ្វី​ក៏​ទិញ​បាន ។
                        ចេះ​សរសេរ​សំបុត្រ​ផ្ញើ​ទៅ​ទិញ                     យក​សព្វ​មុខ​ទំនិញ​ដែល​គេ​មាន
                        នៅ​ឯស្រុក​បារាំង​ទាំង​ប៉ុន្មាន                        នាំ​ចំរើន​ធន​ធាន​ស្រុក​បារាំង ។
                        ឯង​ចេះ​តែ​រៀន​ទិញ​មិន​រៀន​ធ្វើ                    ហាក់​ដូច​ឥត​អំពើ​គ្មាន​កម្លាំង
                        ជួយ​ស្រុក​របស់​ខ្លួន​ឲ្យ​ម៉ាំង​ខាំង                    ស្រុក​នៅ​តែ​ស្គម​ស្គាំង​គ្មាន​ធំធាត់ ។
                        បើ​រៀន​បាន​ចេះ​ដឹង​គួរ​គប្បី                         គេ​ឲ្យ​ធ្វើ​មន្រ្តី​មាន​មុខ​មាត់
                        មាន​កេរ្តិ៍​ឈ្មោះ​គ្រាន់​បើ​ទាំង​សម្បត្តិ              មិន​សូវ​មាន​ខ្ចាយ​ខ្ចាត់​ដល់​កូន​ចៅ ។
                        ម៉្លោះ​ហើយ​គេ​មើល​ឃើញ​ជា​ស្តុក​ស្តុម្ភ           គេ​នាំ​គ្នា​ប្រឹង​ខំ​បោល​សំដៅ
                        ទៅ​ចូល​សាលា​រៀន​យក​ខាន់​ខៅ               ច្រើន​ជ្រើម​ជ្រួល​ខ្មួល​ខ្មៅ​ពេញ​ដែន​ដី ។
                        វាំង​ជួន​ក្រហោម​ដៀប​ចក្រី​ប៉ុន                   នឹង​លោក​យោមរាជ​ឈុន​ធ្វើ​កុង​សី
                        ចេះ​បារាំង​មុន​គេ មុន​ធ្វើ​ថី                          បក​ប្រែ​ភាសា​ស្ដី​បារាំង​ខ្មែរ ។
                        បាន​ថ្កុំ​ថ្កើង​រុង​រឿង​ទាំង​កូន​ចៅ                     អស់​ទាំង​ពូជ​ពង្ស​នៅ​គ្រាន់​បើ​ដែរ
                        នាំ​ឲ្យ​ជន​ទាំង​ឡាយ​ងាក​រេ​បែរ                     រៀន​បារាំង​បា​រែរ​ស្ទើរ​មិន​សល់ ។
                        ព្រោះ​ឃើញ​នរណា​មិន​ចេះ​បារាំង                មិន​សម្បូរ​នំបាំង​នឹង​ផ្ដូច​ផ្ដល់
                        នឹង​ចាយ​វាយ​ស៊ី​ចុក​ឲ្យ​ឆ្អែត​ឆ្អល់                  ម្ល៉ោះ​ខំ​ប្រឹង​ខ្វាយ​ខ្វល់​ឲ្យ​ទាន់​គេ ។
                        នរណា​ចេះ​តែ​ខ្មែរ​ដោក​ថយ​ណាស់              ដូច​ឈើ​ពុក​ស្រឡះ​សោះ​ទទេ ។
                        ពុំ​នោះ​សោត​ប្រៀប​ដូច​ជា​សត្វ​ភេ                 ឃ្លាត​ឆ្ងាយបឹង​ទន្លេ​គ្មាន​ត្រី​ស៊ី ។
                        អ្នក​មាន​គេ​ទៅ​រៀន​សុ្រក​បារាំង                    គេ​សម្លឹង​មើល​ឃ្លាំង​ខ្មែរ​មមី
                        គេ​នឹក​ថា​អញ​មុខ​ជា​ពេញ​ទី                        អស់​ទាំង​ពួក​ស្រី​ញី​អញ​មិន​ខ្វះ ។
                        មិន​គិត​ថា​ប្រាក់​ឃ្លាំង​មក​ពី​ណា                   បាន​ពី​ទេវតា​ឬ​ពី​ព្រះ
                        ឬ​បាន​ពី​ព្រះ​ឥន្ទ​មាន​តេជះ                          បង្អោរ​ឲ្យ​គ្រប់​ផ្ទះ​យក​មក​ដាក់ ។
                        ប្រាក់​ឃ្លាំង​បាន​ពី​អ្នក​ចំការ​ស្រែ                    បានពី​អ្នក​ជួញ​ប្រែរ​លុយ​កាក់
                        ពី​អ្នក​លក់​កម្លាំង​ញើស​សស្រាក់                  គេ​ប្រមូល​យក​ប្រាក់​ទៅ​ទុក​ចាយ ។
                        សម្រាប់​ជួល​មនុស្ស​ឲ្យ​រក្សា                         ថែ​ទាំ​អស់​គ្នី​គ្នា​ឲ្យ​សប្បាយ
                        កុំ​ឲ្យ​ចោរ​លួច​ប្លន់​អន្តរាយ                           ឲ្យ​បាន​ក្ដី​រីក​រាយ​ទាំង​អស់​គ្នា ។
                        ប្រាក់​អ្នក​ស្រុក​ទាំង​អស់​មាន​នាយ​ស្មេរ          អ្នក​នៅ​ចាំ​សរសេរ​ចាំ​កត់​ត្រា
                        ឲ្យ​ដឹង​តាម​ចំនួន​ថែរក្សា                             បើ​ត្រូវ​ជួល​អ្នក​ណា​ឲ្យ​អ្នក​នោះ ។
                        កន្លែង​ទុក​ប្រាក់​ហ្នឹង​គេ​ហៅ​ឃ្លាំង                  គេ​រើស​ជន​សំរាំង​មាន​កេរ្តិ៍​ឈ្មោះ
                        ជា​មនុស្ស​អ្នក​ល្អ​ចិត្ត​ត្រង់​ស្មោះ                    គេ​ដាក់​ឲ្យ​ចំពោះ​ថែរក្សា ។
                        ប្រៀប​ដូច​ភូមិ​ធំ​មួយ​ជន​កុះករ                     មនុស្ស​ច្រើន​តែ​ល្អ​មាន​ប្រាជ្ញា
                        តែ​មាន​ចោរ​លួច​ប្លន់​ច្រើន​ក្រៃ​ណា                ហិន​ហោច​ទ្រព្យ​គ្រប់​គ្នា​ទ្រាំ​ពុំ​បាន ។
                        បបួល​គ្នា​រៃ​ប្រាក់​យក​គ្រប់​ផ្ទះ                       យក​ទាំង​ក្មេង​ទាំង​ចាស់​ទាំង​ក្រ​មាន
                        ប្រមូល​ទុក​ឲ្យ​មូល​ផ្ដុំ​ធន​ធាន                       ទុក​ជួល​អ្នក​ក្លាហាន​ឲ្យ​យាម​ល្បាត ។
                        ថែ​ទាំង​ផ្ទះ​សម្បែង​សព្វ​ទ្រព្យ​ធន                  កុំ​ឲ្យ​ចោរ​លួន​ប្លន់​បង់​ខូច​ខាត
                        រាល់​យប់​ថ្ងៃ​ខែ​ឆ្នាំ​មិន​ឃ្លៀង​ឃ្លាត                  ឲ្យ​ថ្លៃ​ឈ្នួល​តាម​ខ្នាត​ខសន្យា ។
                        យូរៗ ទៅ​ប្រាក់​ហ៊ុន​ចេះ​តែ​កើន                    ចេះ​តែ​ឡើង​ចំរើន​រាល់​មាសា
                        អ្នក​ស្រុក​មាន​ក្តី​សុខ​ដូច​ប្រាថ្នា                     ចំរើន​ទ្រព្យ​ធន​គ្រប់​គ្នា​ឥត​មោះ​មៃ ។
                        ក្រុម​ហ៊ុន​ទាំង​អស់​នោះ​ប្រឹក្សា​គ្នា                  គិត​ពង្រីក​បញ្ហា​រក​កម្រៃ
                        ចង់​សាង​ផ្ទះ​ពេទ្យ​មួយ​ទុក​សំចៃ                   ក្រែង​មាន​ទុក្ខ​រោគ​ភ័យ​ត្រូវ​គ្រប់​គ្នា ។
                        ចង់​ឲ្យ​កូន​ចៅ​ខ្លួន​បាន​ចេះ​ដឹង                     គិត​ខ្នះ​ខ្នែង​ខំ​ប្រឹង​សាង​សាលា
                        ចង់​ឲ្យកូន​ចៅ​រៀន​សូត្រ​កើត​បញ្ញា               ស្វះ​ស្វែង​រក​វិជ្ជា​ឲ្យ​មួន​មាំ ។
                        ក្រោយ​នោះ​មេធាវី​មាន​ប្រាជ្ញា                      ជា​ជន​ចាស់​ព្រឹទ្ធា​យឺន​យូរ​ឆ្នាំ
                        ឆ្លើយ​ដោះ​ស្រាយ​បញ្ហា​តាម​ចំណាំ               ឲ្យ​ជន​ផង​ចង​ចាំ​ដូច​ត​ទៅ ៖
                        ផ្ទះ​ពេទ្យ​សាលា​រៀន​អ្វី​ក៏​ដោយ                    ជា​បញ្ហា​ខាង​ក្រោយ​ទេ ណា​ចៅ​
                        បញ្ហា​ធំ​សំខាន់​ចោរ​ក្នុង​ក្រៅ                         សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​យើង​នៅ​ទន់​ខ្សោយ​ទេ ។
                        យើង​ដោះ​ស្រាយ​ចោរកម្ម                           ឲ្យ​រួច​មុន​មួន​មាំ​សុខ​ដូច​គេ
                        ឲ្យ​បាន​ទុក​ចិត្ត​សិន​សិម​រិះ​រេ                        រក​បញ្ហា​ដោះ​កែ​ត​ទៅ​មុខ ។
                        ចោរ​គេ​ចេះ​សាង​កើត​បាន​ច្រើន​យ៉ាង            កើត​មាន​ទាំង​ខ្នោះ​ឃ្នាង​ច្រវាក់​គុក
                        កាំ​ភ្លើង​ដាវ​លំពែង​កាំ​បិត​លុក                      សោ​ទ្វារ​ទាំង​រនុក​នឹង​របង ។
                        ពួក​ចោរ​តែង​បំផ្លាញ​ទ្រព្យ​អ្នក​ស្រុក              នាំ​ឲ្យ​កើត​អុក​ឡុក​ជិះ​ជាន់​ផង
                        គាប់​សម្លាប់​អ្នក​ស្រុក​ដោយ​បំណង              នាំ​ឲ្យ​កើត​សៅ​ហ្មង​ឥត​ស្រាក​ស្រាន្ត ។
                        អ្នក​ស្រុក​ច្រើន​ក្រី​ក្រ​ព្រោះ​តែ​ចោរ                 វា​តែង​នាំ​គ្នា​កោរ​ហួស​ប្រមាណ
                        វា​បំផ្លិច​បំផ្លាញ​អស់​ធន​ធាន                        គោ​ក្របី​សេះ​យាន​គ្មាន​នៅ​សល់ ។
                        បើ​យើង​បំបាត់​ចោរ​បាន​កាល​ណា                សិម​យង​ដឹក​នាំ​គ្នា​តាម​យោបល់
                        ចង់​សាង​អ្វី​ក៏​បាន​តាម​យើង​យល់                 ឥត​មាន​ការ​អំពល់​ដោយ​ភិត​ភ័យ ។
                        ភូមិ​មួយ​ប្រៀប​ដូច​គ្នា​នឹង​រដ្ឋ​មួយ                  តែង​តែ​មាន​ទុក្ខ​ព្រួយ​ខ្លាំង​ពេក​ក្រៃ
                        បាន​ជា​នា​គ្ាន​គិត​អង្គាស​រៃ                     យក​ប្រាក់​ទុក​សំច័យ​ឲ្យ​ឈ្នួល​ល្បាត ។
                        ប្រាក់​ឃ្លាំង​ពិត​ជា​ប្រាក់​រាស្រ្ត​អ្នក​ស្រុក           គេ​ប្រមូល​មក​ទុក​ជា​ដើម​អាទិ៍
                        សម្រាប់​ការ​ពារ​រាស្រ្ត​ដោយ​សុទ្ធ​សាធ         មិន​ត្រូវ​ដណ្ដើម​វាត​ប្រាក់​ឃ្លាំង​ឡើយ ។
                        ប្រាក់​ឃ្លាំង​ត្រូវ​ធ្វើ​ការ​ប្រយោជន៍​រាស្រ្ត           មិន​ត្រូវ​ចាយ​ផ្តេស​ផ្ដាស​សោះ​អង្គើយ
                        គ្មាន​នឹក​នា​ម្ចាស់​ប្រាក់​ធ្វើ​កន្តើយ                   ធ្វើ​ដូច​ជា​ព្រងើយ​មិន​ដឹង​អ្វី ។
                        មាន​ព្រះ​ឥន្ទ​ឯណា​ចង្អុល​ប្រាប់                    ថា​ឲ្យ​ខ្លួន​ចាយ​ស្រាប់​មិន​រក​ស៊ី
                        ទោះ​គេ​នឿយ​លំបាក​ហត់​វក់​វី                     តាម​ច្បាប់​ប្រពៃណី​រាស្រ្ត​ទាំង​ឡាយ ។
                        មាន​ខ្លះ​ហ៊ាន​រំលោភ​ប្រើ​អាជ្ញា                      ប្រៀប​ដូច​សត្វ​ខ្លា​នឹង​ទន្សាយ
                        ខ្លា​មួយ​មាន​ចង្កូម​ក្រចក​កាយ                      ទោះ​មួយ​សែន​ទន្សាយ​ក៏​ចាញ់​ខ្លា ។
                        ចំការ​ស្រែ​សត្រូវ​នឹង​គេ​ពិត                          ឃ្លាំង​ប្រាក់​ទើប​ជា​មិត្រ​គេ​រាល់​គ្ាន
                        បាន​ជា​គេ​ខំ​ប្រឹង​រក​វិជ្ជា                               បាន​ជា​មិត្រ​ស្ងួន​ភ្ងា​នឹង​ឃ្លាំង​ប្រាក់ ។
                        ប្រាក់​នេះ​ពិត​ជា​ប្រាក់​ក្ដៅ​ក្រហាយ                បើ​អ្នក​បាន​មក​ចាយ​គិត​ឲ្យ​ជាក់
                        បាន​មក​ពី​ឈាម​ញើស​ហូរ​សស្រាក់              គេ​ទារ​យក​មក​ដាក់​ទុក​ក្នុង​ឃ្លាំង ។
                        យើង​ទាន់​តាំង​ពី​ព្រះ​នរោត្តម                       ទ្រង់​សោយ​រាជ្យ​ជា​ធំ​បុណ្យ​បារាំង
                        គេ​រៀប​ចំ​ស្រុក​ខ្មែរ​មាន​កម្លាំង                      រៀប​ផ្លូវ​ថ្នល់​គ្រប់​ទាំង​ទិស​ប្រាំ​បី ។
                        កាត​មួយ​ទារ​ប្រាំ​រៀល​ហុក​សិប​សេន             មាន​ទាំង​ត្រូវ​កំណែន​កែន​ដឹក​ដី
                        មាន​ពន្ធ​ស្រូវ​ពន្ធ​ត្នោត​ម្រេច​ដី​ផ្លី                   នៅ​ពន្ធគោ​ក្របី​ពុំ​ទាន់​មាន ។
                        ទារ​ពី​ខែ​ដំបូង​ដល់​ដាច់​ឆ្នាំ                           អ្នក​ក្រី​ក្រ​រង​កម្ម​ច្រើន​អត់​ឃ្លាន
                        គេ​ទាំរ​អស់​មួយ​ឆ្នាំ​រក​មិន​បាន                      លំបាក​ស្ទើរ​ផុត​ប្រាណ​តែ​រាល់​ឆ្នាំ ។
                        ខ្លះ​មាន​គោ​តូច​តាច​រក​មិន​បាន                    នៅសល់​តេ​គោ​មេ​ទុក​ថែ​ទាំ
                        ខ្លះ​យក​ភូមិ​ទ​ស្រែ​ដាក់​បញ្ចាំ                        យក​បង់​ពន្ធ​តាម​កម្ម​ខ្លួន​ក្រី​ក្រ ។
                        បើ​ប្រាក់​ឃ្លាំង​ម្លឹងៗ​យល់​ថា​ឆ្ងាញ់                  អ្នក​ផង​ច្រើន​ស្រឡាញ់​យល់​ថា​ល្អ
                        មិន​ដឹង​ជា​ថ្នាំ​ពុល​ស្លាប់​ឆ្អឹង​ស                      នាំ​វិនាស​តៗ​មិន​ចេះ​ចប់ ។
                        ដូច​គ្នា​នឹង​អ្នក​បួស​ក្នុង​សាសនា                    បើ​មិន​កាន់​សិក្ខា​ឲ្យ​សព្វ​គ្រប់
                        ប្រព្រឹត្ត​អានាចារ​គ្មាន​ឈរ​ឈប់                    ខុស​រាល់​ថ្ងៃ​រាល់​យប់​មិន​ធ្វើ​ល្អ ។
                        គ្រង​ឃ្លុំ​ត្រៃ​ចីវរ​នៃ​អ្នក​ស្រុក                          បរិភោគ​គ្រប់​មុខ​បាយ​សម្ល
                        ជា​របស់​អ្នក​មាន​នឹង​អ្នក​ក្រ                         ច្រើន​តែ​នាំ​បង្ក​ប្រមូល​លាភ ។
                        ឥត​គិត​ពិចារណា​ជុំ​វិញ​ខ្លួន                         អាស្រ័យ​បច្ច័យ​បួន​គេ​ដរាប
                        ប្រព្រឹត្ត​អនាចារ​ជួ​ថោក​ទាប                         មុខ​ជា​នឹង​បាន​បាប​ទៅ​អបាយ ។
                        ដូច​អ្នក​រាជការ​ស៊ី​ប្រាក់​ឃ្លាំង                       គ្មាន​ស្មារតី​ប្រុង​តាំង​គិត​វែង​ឆ្ងាយ
                        ឯង​ចេះ​តេ​រក​ចុះ​អញ​អ្នក​ចាយ                    ព្រះ​ឥសូរ​លោក​ទាយ​ទុក​ឲ្យ​អញ ។
                        ព្រោះ​អញ​ជា​អ្នក​មាន​បុណ្យ​ស័ក្តិយស          ថា​ពូជ​អ្នក​ថ្កើង​ខ្ពស់​ជាង​សាម័ញ្ញ
                        តាម​តែ​យក​ប៉ុន្មាន​តាម​ស្រឡាញ់                ភ្លេច​គិត​គ្នាន់​គ្នេរ​កាញ់​ថា​ប្រាក់​រាស្រ្ត ។
                        មាន​ប្រាក់​ខែ​ទាំង​កូន​ទាំង​ប្រពន្ធ                  ធ្ងន់​នេះ​ហៅ​សែន​ឆ្ងន់​គ្មាន​ឱកាស
                        កាន់​ក្បួន​បារាំង​ធ្វើ​ផ្តេស​ផ្ដាស                      គេ​យក​ខ្មែរ​ធ្វើ​ទាស​ទាំង​ផែន​ដី ។
                        មិន​មែន​បារាំង​ជា​ទេវតា                              អស់​ខ្មែរ​ផង​នានា​ជា​ក្របី
                        ជាតិ​មនុស្ស​ដូច​គ្នា​ទាំង​ប្រុស​ស្រី                   អ្នក​ប្រុស​គួរ​គប្បី​គិត​ឲ្យ​ឆ្ងាយ ។
                        អ្នក​នៅ​ឆ្ងាយ​ពី​ទី​ប្រជុំ​ជន                            សុទ្ធ​តែ​បាន​បង់​ពន្ធ​គ្រប់​រូប​កាយ
                        មិន​បាន​ថ្នាំ​មួយ​គ្រាប់​ដប់​ឆ្នាំ​ប្លាយ                 អ្នក​ជិត​គេ​សប្បាយ​ដោយ​ថ្នាំ​ពេទ្យ ។
                        មនុស្ស​យើង​ឥឡូវ​វង្វេង​ខ្លាំង                       នាំ​គ្នា​ប្រឹង​ប្រណាំង​គ្រប់​ស្រុក​ខែត្រ
                        មិន​ចង់​នឿយ​ហត់​សោះ​ហយ​បាន​ឆ្អែត         លើក​ខ្លួន​ឲ្យ​អណ្តែង​ដោយ​ប្រាក់​ខែ ។
                        យក​ប្រាក់​ទាំង​ហ្មឺន​មក​សូក​ទិញ                  ហាក់​ដូច​ជា​ទំនិញ​អ្នក​ជួញ​ប្រែ
                        នា​ឲ្យ​ក្រី​ក្រ​ខ្សត់​ឪម៉ែ                                   ជួន​ខូច​ប្រាក់​ទទេ​ឥត​បាន​ការ ។
                        សំណូក​មាន​គ្រប់​ច្រក​គ្រប់​ដំបន់                  ជា​ចោរ​លួច​ចោរ​ប្លន់​យក​មុខ​ងារ
                        លួច​ប្លន់​យក​បុណ្យ​ស័ក្តិ​នឹង​ភព​ភារ              លួច​ដណ្ដើម​ទាម​ទារ​​យក​ទី​ខ្ពស់ ។
                        បើ​បំបាត់​សំណូក​មិន​បាត់​ទេ                       មិន​រុង​រឿង​ដូច​គេ​បង់កេរ្តិ៍​ឈ្មោះ
                        ថោក​ទាប​សាប​សូន្យ​គ្មាន​កិត្តិយស               សព្ទ​សូរ​មិន​ពីរោះ​អចិន្រ្តៃយ្យ ។
                        ខ្មែរ​យើង​នៅ​ទាល់​ច្រក​ច្រើន​កន្លែង               ខ្វះ​ចំណេះ​ចាត់​ចែង​ធ្វើ​ដោយ​ដៃ
                        ខាង​ជំនួញ​ក៏​នៅ​មិន​ឈ្លាស​វៃ                      បាន​ជា​រក​ដម្លៃ​នឹង​គេ​គ្មាន ។
                        នាំ​គ្នា​ចូល​រៀន​តែ​អក្សរ​សាស្រ្ត                     ដើម្បី​រក​ប្រាក់​មាស​ទ្រព្យ​ធន​ធាន
                        សំឡឹង​តែ​ឃ្លាំង​ប្រាក់​ធ្វើ​ស្ពាន                       ទាំង​ប្រុស​ស្រី​រាប់​លាន់​គ្មាន​ច្រក​ផ្លូវ ។
                        អក្សរ​នោះ​ទៀត​រៀន​អក្សរ​គេ                       អក្សរ​ឯង​នៅ​ទទេ​ដូច​សត្រូវ
                        បើ​មើល​ឬ​សរសេរ​មុខ​ក្រញូវ                       ព្រោះ​តែ​ខ្លួន​មិន​សូវ​បាន​ហាត់​រៀន ។
                        រៀន​បារាំង​ប្រហែល​ម្ភៃ​ឆ្នាំ                            ទើប​បាន​ចេះ​បាន​ចាំ​បាន​ធ្វើ​ស្មៀន
                        ឬ​ធ្វើ​គ្រូ​ប្រដៅ​បង្ហាត់​ប្រៀន                          ឬ​មន្រ្តី​កោះ​គៀន​ទារ​ប្រាក់​ពន្ធ ។
                        យើង​ទាល់​ច្រក​ផ្លូវ​មក​យូរ​ណាស់​ហើយ        ជាតិ​ខ្មែរ​ទាំង​ឡាយ​អើយ​ចូរ​គិត​គន់
                        រៀន​វិជ្ជា​គ្រប់​មុខ​កុំ​ទម្រន់                  ព្រោះ​យើង​នៅ​ខ្សោយ​ទន់​ពន់​ពេក​ណាស់ ។
                        រៀន​ធ្វើ​ស្លាប​ប៉ាក​ការ​គ្រឿង​សរសេរ              ធ្វើ​ម្ជុល​សម្រាប់​ដេរ​នឹង​ម្ជុល​ខ្លាស់
                        ទាំង​រៀន​ធ្វើ​សព្វ​គ្រប់​គ្រឿង​ប្រើ​ប្រាស់           កុំ​ឲ្យ​មាន​នៅ​ខ្វះ​គ្មាន​មុខ​ណា ។
                        វិជ្ជា​អស់​នោះ​នាំ​ឲ្យ​ថ្កុំ​ថ្កើង                            នាំ​ឲ្យ​ចំរើន​ឡើង​មហិមា
                        ដូច​ដាំ​អស់​ដំណាំ​កើត​ផ្លែ​ផ្កា                        ចំរើន​ស្រុក​ថ្លៃ​ថ្លា​មិន​ខ្វះ​ខាត ។
                        ពិភព​លោក​សព្វ​ថ្ងៃ​គេ​បង្កើន                       វិជ្ជា​ឲ្យ​ចំរើន​ខ្លាំង​ហួស​ខ្នាត
                        បើ​យើង​មិន​ខំ​ទេ​ឃើញ​ថា​ឃ្លាត                    ធ្លាក់​ចុះ​ដុន​ដាប​ជាតិ​គ្មាន​រស្មី ។
                        ជាតិ​ខ្មែរ​ច្រើន​ស្រឡាញ់​យស​ស័ក្ដិ                ចូល​ចិត្ត​តែ​ហ៊ឺកហ៊ាក​ធ្វើ​មន្រ្តី
                        ចង់​ឲ្យ​មាន​អំណាច​លើ​ផែន​ដី                      ជន​ផង​ទាំង​ប្រុស​ស្រី​ឱន​លុត​ក្រាប ។
                        ខ្លះ​បាន​យស​ស័ក្តិ​ហើយ​ប្រពន្ធ​ច្រើន             ចេះ​តែ​ចង់​បង្កើន​ប្រាក់​ដរាប
                        គ្មាន​មេត្តា​ដល់​រាស្រ្ត​អ្នក​ទន់​ទាប                   អ្នក​ក្រី​ក្រ​ដុន​ដាប​រង​ទុក្ខ​ភ័យ ។
                        ប្រពន្ធ​ច្រើន​ជា​ហេតុ​វិនាស​ធំ                       ឲ្យ​ខូច​ស្រុកនិគម​នាំ​ចង្រៃ
                        បាត់​ផ្លូវ​សុចរិត​ខូច​ដម្លៃ                             វង្វេង​ទាល់​យប់​ថ្ងៃ​ភ័ន្ត​ច្រឡំ ។
                    ឲ្យ​លោភ​ប្រាក់​កាស​មាស​ពេជ្រ​និល             នាំ​ឲ្យ​បាត់​ទាន់​សីលធម៌​ឧត្តម
                        នាំ​ឲ្យ​ស៊ី​សំណូក​តៃ​បន្លំ                               នាំ​ឲ្យ​ខុស​ច្បាស់​ក្រម​ប្រវេណី ។
                        នាំ​ឲ្យ​ខូច​យស​ស័ក្តិ​ធ្លាក់​ដុន​ដាប                   ត្រឡប់​ជា​ថោក​ទាប​អស់​សិរី
                        ក្នុង​ពេល​គេ​ឃើញ​ទោស​មិន​គប្បី                 ជួន​កាល​ក៏​ជាប់​ក្ដី​គុក​ច្រវាក់ ។
                        ស្រី​ច្រើន​រូប​ដេក​ចា​ចាយ​ប្រាក់​ស្រាប់             មិន​គិត​រក​ចំណាប់​ត្បាញ​ដេរ​ប៉ាក់
                        មិន​ព្រម​ធ្វើ​ការ​ងារ​រក​លុក​កាក់                    ប្រុង​ចាំ​ចាយ​តែ​ប្រាក់​ពី​ស្វាមី ។
                        ប្តី​ខ្លួន​កើត​បាន​ប្រាក់​មក​ពី​ណា                     បាន​មក​ពី​ទេញ្ដ​ឬ​ពី​អ្វី
                        ឬ​បាន​មក​ពី​រាស្រ្ត​ដែល​កើត​ក្ដី                      ឬ​បាន​ពី​មន្រ្តី​ដែល​តូច​តា ។
                        ឬ​បាន​មក​ពី​ពួក​អ្នក​ជំនួញ                          គេ​អ្នក​រក​ស៊ី​ជួញ​គេ​មាន​ប្រាជ្ញ
                        ឲ្យ​តែ​បាន​ចំណេញ​គេ​មិន​ខ្លាច                    គេ​ហ៊ាន​បោះ​បាច​សាច​យក​មក​ជូន ។
                        ឬ​បាន​ពីរិប​ជាន់​ប្លន់​អ្នក​ស្រុក                       ធ្វើ​ឲ្យ​គេ​បាន​ទុក្ខ​ក្ដី​សាប​សូន្យ
                        យក​ទ្រព្យ​ឬ​ចាប់​ខ្លួន​ប្រពន្ធ​កូន                     លប​យក​ប្រាក់​វារ​លូន​មក​ឲ្យ​ខ្លួន​។
                        ឬ​ពី​អ្នក​ប្រឡង​យក​មុខ​ងា                           ឲ្យ​បាន​ចូល​ធ្វើ​ការ​ពេញ​មាំ​មួន
                        គេ​ឲ្យ​ប្រាក់​ចំណូក​តាម​ចំនួន                       រកស៊ី​តាម​បែប​ក្បួន​ទុច្ចរិត ។
                        ក្របី​ត្រោស​ធំ​មួយ​ញី​មួយ​ហ្វូង                     មាន​កូន​កើត​ច្រាង​ច្រូង​ច្រើន​ប្រកិត
                        ក្របី​ត្រោស​ត្រេក​អរ​សប្បាយ​ចិត្ត                 ដើរ​តាម​ហ្វូង​ប្រកិត​មិន​ឃ្លាត​ឆ្ងាយ ។
                        ក្របី​ត្រោស​នោះ​ឯង​រវល់​ខ្លាំង                      ដោយ​ការ​ពារ​រវាំង​ញី​ទាំង​ឡាយ
                        តែ​ចិត្ត​ក្របី​នោះ​សែន​សប្បាយ                     សែន​ត្រេក​អរ​រីក​រាយ​ខ្វល់​វក់​វី ។
                        លុះ​មាន​ស្ទាវ​តូច​តាច​វា​ជ្រៀង​ជ្រែក              ដោយ​ធ្វើ​ការ​ដំរេក​នឹង​មេ​ញី
                        អាត្រោស​ខំ​ប្រឹង​ប្រែង​មើល​សំភី                   ប្រច័ណ្ឌ​ចិត្ត​ពេញ​ទី​ទប់​ពុំ​បាន ។
                        ដេញ​វាត់​អាស្ទាវៗ​រត់​ខ្ចាត់​ខ្ចាយ                    រត់​ទៅ​កាន់​ទី​ឆ្ងាយ​ហួស​ប្រមាណ
                        ចោល​ពួក​ចោល​ហ្វូង​ខ្លួន​គ្មាន​សុខ​សាន្ត          ព្រោះ​តណ្ហា​ជា​យាន​យ៉ាង​នេះ​ឯង ។
                        អាត្រោស​ខំ​ប្រឹង​ប្រែង​ការ​ពារ​ញី                  ប្រឹង​នឿយ​ហត់​វក់​វី​សព្វ​កន្លែង
                        សព្វ​ថ្ងៃ​ប្រឹង​តែ​សំរួច​ស្នែង                           មមា​ញឹក​ខ្លាច​ក្រែង​ត្រោស​ឯទៀត ។
                        បើ​មាន​ត្រោស​ដទៃ​ចូល​មក​ដល់                   ប្រទះ​គ្នា​ត្រូ​ដល់​ប្រឹង​អស់​ស្នៀត
                        កម្លាំង​តិច​ជាង​គេ​ប្រឹង​ប្រែង​ជ្រៀង               ខំ​ធ្លាក់​ឆ្លៀត​យ៉ាង​ណា​គង់​ចាញ់​គេ ។
                        បើ​ចាញ់​គេៗ​ដេញ​វាត់​ស្ទើរ​ស្លាប់                   ខ្លួន​ត្រូវ​ភ្លាត់​ចំណាប់​រត់​ចោល​មេ
                        ស្រងាក​ចិត្ត​ខ្លាំង​ក្រៃ​ខ្លួន​ទទេ                        រិះ​រេ​រក​លាក់​ខ្លួន​ពួន​សម្ងំ ។
                        អាត្រោស​យំ​សោក​ស្ដាយ​រៀង​រាល់​ថ្ងៃ           ដោយ​សា​លោះ​អាល័យ​ចិត្ត​ក្រៀម​ក្រំ
                        កើត​តូច​ចិត្ត​ឆ្ងឹត​ទ្រូង​បាន​ទុក្ខ​ធំ                    គិត​គូរ​កែ​សន្សំ​កម្លាំង​កាយ ។
                        ឧទាហរណ៍​ក្របី​ឧបមា                               ដូច​មនុស្ស​នានា​ផង​ទាំង​ឡាយ
                        បើ​មាន​ប្រពន្ធ​ច្រើន​គេ​សប្បាយ                   ប៉ុន្តែ​គង់​ប្រែ​ក្លាយ​ទៅ​ជា​ទុក្ខ ។
                        កិច្ច​នេះ​ជា​បែប​នៃ​កុដុម្ពី                              មាន​របរ​រក​ស៊ី​ច្រើន​គ្រប់​មុខ
                        មាន​ទ្រព្យ​ពី​ដូន​តា​ម្ដាយ​អាពុក                   ទ្រព្យ​ច្រើន​មាន​ទំនុក​រាប់​សែន​កោដិ ។
                        គេ​ចង់​បាន​ប៉ុន្មាន​គេ​យក​ទៅ                       គ្មាន​នរណា​ក្តួល​ក្ដៅ​ពោល​ចាក់​ដោត
                        គ្មាន​នរណា​រុក​រាន​ហ៊ាន​ពោល​ចោទ             ថែម​ទាំង​គេ​មិន​ឆោត​បំផ្លាញ​ទ្រព្យ ។
                        ចំណែក​ខ្លួន​គ្មាន​ទ្រព្យ​ពី​ណា​សោះ               ហុត​ឈាម​គេ​ទាំង​ស្រស់​មិន​គួរ​គាប់
                        រិប​ជាន់​បំភាន់​យក​ដោយ​ឥត​ច្បាប់               គេ​ក្រខ្សត់​ស្ទើរ​ស្លាប់​គ្មាន​មេត្តា ។
                        អ្នក​ធ្វើ​មន្រ្តី​ត្រូវ​មាន​សណ្ដាប់                       ត្រូវ​កាន់​តាម​ច្បាប់​មាន​មាត្រា
                        មិន​ត្រូវ​រំលង​ច្បាប់​ដោយ​តណ្ហា                   អាណិត​រាស្រ្ត​ប្រជ​ាស្លូត​ទៀង​ត្រង់ ។
                        សណ្ដាប់​នោះ​ចូល​មើល​ប្រទេស​គំ                គេ​ធ្វើ​ឫក​រំតុំ​រេស៊ីដង្ស
                        មាន​តែ​ប្រពន្ធ​មួយ​ខំ​ផ្ចិត​ផ្ចង់                        ដំរង់​អស់​ឫក​ពារ​មិន​ឲ្យ​ឆ្គង ។
                        គេ​រើស​ទាំង​រូប​រាង​ទាំង​ទំហំ                         ទាំង​វិជ្ជា​ស្តុក​ស្តម្ភ​ឈ្លាស​វៃ​ផង
                        មារ​យាទ​ក៏​គួរ​គាប់​ឥត​សៅហ្មង                    ល្មម​ជា​អ្នក​គ្រប់​គ្រង​ប្រជា​បាន ។
                        កុំ​ចង់​បាន​សម្បត្តិ​ព្រោះ​មន្រ្តី                        គួរ​ចង់​បាន​សិរី​សុខ​ក្សេមក្សាន្ត
                        គួរ​ចង់​បាន​កេរ្តិ៍​ឈ្មោះ​ជា​ប្រមាណ                ថ្កុំ​ថ្កើង​ញាតិ​សន្តាន​ត​វែង​ឆ្ងាយ ។
                        ទុក​ជា​ពូជ​ខ្លួន​ឲ្យ​ល្ង​ប្រសើរ​ជាង                    ត្រកូល​ទាំង​ពីរ​ខាង​មុខ​រីក​រាយ
                        ជួយ​យិត​ជួយ​យោង​គ្នា​ឲ្យ​សាយ​ភាយ           ឲ្យ​បាន​សុខ​សប្បាយ​តវែង​ទៅ ។
                        កុំ​ចង់​បាន​ពូជ​ចោរ​ទុក​ឲ្យ​កូន                       ខូច​កេរ្តិ៍​ឈ្មោះ​បង​ប្អូន​ទៅ​ដល់​ចៅ
                        បង្រៀន​ឲ្យ​ធ្វើ​ចោរ​ទាំង​ពូជ​ផៅ                     យក​ប្រាក់​ពី​ហោប៉ៅ​គេ​រាល់​គ្នា ។
                        មន្រ្តី​ស្រឡាញ់​ធម៌​សុចរិត                           មាន​កិច្ច​ការ​ប្រព្រឹត្ត​តាម​មាត្រា
                        បាន​ថ្កុំ​ថ្កើង​រុង​រឿង​ដូច​ទេញ្ដ                        អស់​ទាំង​រាស្រ្ត​ប្រជា​បាន​សុខ​សាន្ត ។
                        ធម៌​មាន​ប្រាំ​ពីរ​ឲ្យ​ចំរើន​យស                       ជា​ធម៌​ដ៏​ខ្ពង់​ខ្ពស់​គួរ​រាប់​អាន
                        ជា​ហេតុ​នាំ​មនុស្ស​ឲ្យ​ថ្កើង​ថ្កាន                     ថ្លៃ​ថ្លា​ឥត​បី​មាន​ក្ដី​មោះ​ហ្មង ។
                        ១-ឧដ្ឋានំ​ព្យាយាម​ស្ទុះ​ក្រោក​ឡើង                ធ្វើ​ការ​ងារ​ថ្កុំ​ថ្កើង​ត្រូវ​គន្លង
                        ចិត្ត​ស្មោះ​ត្រង់​នឹង​ការ​ឥត​ឆ្គាំ​ផ្គង              មិន​ច្រអូស​ឃ្នើស​ឃ្នសង​ខ្ជិល​កៀច​ក្រាញ
                        ធ្វើ​អ្វី​ខំ​ប្រឹង​ធ្វើ​ត្រា​តែ​បាន                             មិន​បង្អង់​អាក់​ខាន​មិន​នាំ​សាញ
                        មុះ​មុត​នឹង​ការ​ងារ​គ្មាន​ស្មុក្រ​ស្មាញ               មិន​មាន​ការ​បំផ្លាញ​ប្រយោជន៍​ខ្លួន ។
                        ២-សតិ​ស្មារតី​ចាំ​មិន​ភ្លាំង​ភ្លេច                      នឹក​ឃើញ​មួយ​រំពេច​ចាំ​ខ្ជាប់​ខ្លួន
                        គិត​នឹក​នូវ​អារម្មណ៍​ឃើញ​មាំ​មួន               ភ្លេច​ហើយ​គង់​ជួប​ជួន​នឹក​ឃើញ​បាន ។
                        ៣-សុចិកម្មំ​ធ្វើ​ការ​ល្អ​ស្អាត                           ត្រិម​ត្រូវ​ល្អ​តាម​ខ្នាត​ល្មម​ប្រមាណ
                        ត្រឹម​ត្រូវ​តាម​ពេល​ម៉ោង​មិន​អាក់​ខាន            ត្រូវ​តាម​ច្បាប់​បូរាណ​ច្បាប់​បញ្ញត្តិ ។
                        បើ​ធ្វើ​ជា​មន្រ្តី​មាន​សណ្ដាប់                          ធ្វើ​ការ​ត្រូវ​តាម​ច្បាប់​មិន​បំបាត់
                        មិន​លោភស៊ី​សំណូក​ក្នុង​ទី​ស្ងាត់                  សុចរិត​ទៀង​ទាត់​មិន​លំអៀង ។
                        ៤-និសម្មករណំតថា                                  ទោះ​ធ្វើ​កិច្ចការ​ណា​ប្រឹង​ផ្ទាត់​ផ្ទៀង
                        ពិចារណា​មុន​ស្រេច​ទើប​រៀប​រៀង                ទើប​ធ្វើ​មិន​ឲ្យ​ឃ្លៀង​ឃ្លាត​ពី​ច្បាប់ ។
                        ៥-សញ្ញមោ ប្រុង​កាយ​វាចា​ចិត្ត                    សង្រួម​ឲ្យ​ល្អ​ពិត​ត្រូវ​ចំណាប់
                        ឲ្យ​ល្អ​ស្អាត​បាត​ត្រូវ​តាម​សណ្ដាប់                 មារ​យាទ​ល្អ​គួរ​គាប់​មិន​ឆ្គាំ​ឆ្គង ។
                        ៦-ធម្មជីវនំ​ប្រែ​ស្រាយ​ថា                            ចិញ្ចឹម​ជីវិត​ជា​តាម​គន្លង
                        តាម​ធម៌​ត្រូវ​តាម​ច្បាប់​មិន​មោះ​ហ្មង              មិន​គួរ​ដល់​អ្នក​ផង​តិះ​ដៀល​បាន ។
                        ៧-អប្បមាទោ មិន​ប្រហែស​ធ្វេស                 មិន​ទុក​ចិត្ត​បរទេស​សត្វ​តិរច្ឆាន
                        ដែល​មាន​ចង្កូម​ពិស​ស្នែង​ធាក់​ច្រាន              នឹង​ជន​ពាល​សាមាន្យ​ជួ​អប្រីយ ។
                        មិន​ប្រហែស​ធ្វេស​ក្នុង​ការ​កុសល                  មិន​វង្វេង​វក់​ខ្វល់​នឹង​ស្រា​ស្រី
                        មិន​ជ្រុល​ជ្រប់​នឹង​ល្បែង​ស៊ី​សង​ក្ដី                 ទាំង​មិត្ត​ឥត​សិរី​មិន​សេព​គប់ ។
                        មិន​ស្និទ្ធ​ស្នាល​នឹង​ស្ទឹង​បឹង​ទន្លេ                    នឹង​កូន​ប្រពន្ធ​គេ​ទាំង​ថ្ងៃ​យប់
                        មិន​ស្និទ្ធ​ស្នាល​នឹង​រោគ​ជម្ងឺ​គ្រប់                    មិន​ស្និទ្ធ​ស្នាល​សម្ភព​រាជត្រកូល ។
                        អប្បមាទ​ជា​ធម៌​មាន​គុណ​ច្រើន                   ចូរ​ខំ​ប្រឹង​ក្រវើន​រក​បញ្ចូល
                        អប្បមាទធម៌​ជា​កំពូល                                ជា​មូល​នៃ​ពួក​ធម៌​ជា​កុសល ។
                        ធម៌ប្រាំ​ពីរ​នេះ​នាំ​ចំរើន​យស                        ព្រះ​សម្ពុទ្ធ​ខ្ពង់​ខ្ពស់​ទ្រង់​ពន្យល់
                        បើ​ប្រតិបត្តិ​បាន​នឹង​កើត​ផល                       នឹង​ដល់​នូវ​ត្រោយ​ដូច​ក្ដី​ប្រាថ្នា ។
                        ពាក្យ​ថា​យស​គឺ​ស័ក្តិ​ធំ​អំណាច                     អ្នក​ផង​តែង​កោត​ខ្លាច​ឫទ្ធិចេស្ដា
                        នឹង​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​ច្រើន​ខ្ពស់​ថ្លៃ​ថ្លា                   ជាតិ​ជន​ផង​នានា​គេ​រាប់​អាន ។
                        សេចក្ដី​សរសើរ​ល្អ​ក៏​មាន​ព្រម                      កេរ្តិ៍​ឈ្មោះ​ល្អ​សម​ល្មម​សព្វ​ទី​ឋាន
                        ជា​មនុស្ស​រុង​រឿង​ថ្លៃ​ថ្កើង​ថ្កាន                      ឥត​មាន​មោះ​មៃ​ភ័យ​នឹង​សត្រូវ ។
                        នេះ​នឹង​ថ្លា​ថ្លែង​ចែង​ចរចា                           នូវ​ប្រយោជន៍​ថ្លៃ​ថ្លា​ក្នុង​បច្ចុប្បន្ន         
                        ដែល​កើត​ដែល​មាន​ឡើង​ដល់​ពួក​ជន           មាន​បួន​ដោយ​គិត​គណ​តាម​ចំនួន ។
                        បឋមុដ្ឋាន​សម្បាទា                                    ទី​មួយ​គឺ​ឧស្សាហ៍​ដោយ​មាំ​មួន
                        ស្វែង​រក​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​ប្រយោជន៍​ខ្លួន             ត្រា​តែ​បាន​ជួប​ជួន​ទ្រព្យ​មាស​ប្រាក់ ។
                        ឥត​មាន​ខ្ជិល​ច្រអូស​នឹង​ការ​ងារ                   ខំ​ប្រឹង​ប្រែង​ពុំ​ពារ​ញើស​សស្រាក់
                        មិន​អើ​ពើ​នឹង​ក្ដៅ​ឬ​ត្រជាក់                           ត្រា​តែ​មាន​លុយ​កាក់​ដូច​បំណង ។
                        ស្វែង​រក​ទ្រព្យ​តាម​ផ្លូវ​សុចរិត                       ទៀង​ទាត់​ប្រាកដ​ពិត​ឥត​សៅហ្មង
                        មានទ្រព្យ​បរិបូណ៌​ដូច​ប៉ុន​ប៉ង                     អស់​មហាជន​ផង​កោត​ស្ញប់​ស្ញែង ។
                        ទុតិយា រក្ខសម្បទា                                    ទី​ពីរ​ការរក្សា​ផ្ទះ​សំបែង
                        រក​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​ដោយ​ខ្នះ​ខ្នែង                      ចាត់​ចែង​ក្រឿង​ការ​ពារ​រក្សា​មាំ ។
                        បើ​មាន​គោក្របី​ដំរី​សេះ                              តែង​តែ​ចេះ​ការ​ពារ​ចេះ​ថែទាំ
                        ឲ្យ​ល្អ​ឲ្យ​គង់​វង់​តាម​លំនាំ                             តាម​ចាស់​ទុំ​ផ្តែ​ផ្ដាំ​ប្រៀន​ប្រដៅ ។
                        មិន​ឲ្យ​ចោរ​លួច​នាំ​យក​ទៅ​បាន                    ខូច​ខាត​ទ្រព្យ​ដែល​មាន​កើត​សុប​សៅ
                        ខូច​ប្រយោជន៍​នៃ​ខ្លួន​ចិត្ត​ក្ដួល​ក្ដៅ                 មក​ពី​ខ្លួន​ល្ងង់​ខ្លៅ​ឬ​ប្រហែស ។
                        ធ្វើ​ក្រោល​របង​ឃ្នង​ឲ្យ​មួន​មាំ                       ការ​រក្សា​ថែ​ទាំង​ពុំ​មាន​ធ្វេស
                        ការ​ការ​ប្រយោជន៍​ខ្លួន​យ៉ាង​វិសេស               ឲ្យ​គង់​តាម​ប្រទេស​កាល​យ៉ាង​ណា ។
                        ពេជ្រ​និល​កែវ​ពិទូរ្យ​ឬ​មាស​ប្រាក់                  សំពត់​គ្រឿង​ស្លៀក​ពាក់​ហូល​ព្រែ​ផ្កា
                        គង់​រង់​នៅ​យូរ​បាន​ព្រោះ​រក្សា                       ដោយ​ឧបាយ​បញ្ញា​អ្នក​ម្ចាស់​ទ្រព្យ ។
                        ការ​រក្សា​ជា​កិច្ច​ធំ​បង្គស់                               អ្នក​ជាន់​ទាប​ជាន់​ខ្ពស់​ដូច​ទាំង​សព្វ
                        បើ​គ្មាន​រក្សា​ទេ​នឹង​អភ័ព្វ                             ឈ្មោះ​ថា​មនុស្ស​ងាប់​នូវ​ស្មារតី ។
                        ដូច​ប្រទេស​នានា​ពិភព​លោក                      អ្នក​រក្សា​ជ្រក​ជ្រោក​គ្មាន​សិរី
                        គ្មាន​ចិត្ត​ស្លូត​ស្មោះ​ត្រង់​សាមគ្គី                     ខូច​អស់​ព្រះ​ធរណី​ឃុំ​ស្រុក​ខែត្រ ។
                        ដូច​ជា​ខេត្ត​បាសាក់​ព្រះ​ត្រពាំង                    ក្រមួន​ស​នឹង​ទ្រាំង​ឃើញ​ក្រឡែត
                        បាណាម​មាត់​ជ្រូក​ក្បែរ​កោះ​អណ្ដែត            ដី​ជិត​ស្រុក​ប៉ត​ប៉ែត​ភ្នំ​ដង​រ៉ែក ។
                        ហេតុ​នេះ​មក​ពី​ខ្វះ​ការ​រក្សា                          ខ្វះ​ឧបាយ​បញ្ញាបុរស​ឯក
                        មាន​តែ​អ្នក​ល្បិញ​ល្បុញ​នាំ​បំបែក                 មាន​តែ​ទាម​ចំណែក​យក​អំណាច ។
                        បាន​ជា​ធ្លាក់​ទៅ​នៅ​កណ្ដាប់​ដៃ                     នៃ​ជន​ជាតិ​ដទៃ​អ្នក​កោង​កាច
                        គេ​ឃើញ​យើង​ទន់​ខ្សោយ​គេ​មិន​ខ្លាច            គេ​រាត​ត្បាត​បាច​សាច​ជុំ​វិញ​ដែន ។
                        ជាតិ​ខ្មែរ​ទាំង​ឡាយ​ចូរ​ពិចារណា                  ត្រិះ​រិះ​ដោយ​បញ្ញា​វាង​វៃ​ខ្វែន
                        ចូរ​ការ​ពារ​ប្រយោជន៍​ឲ្យ​មែន​ទែន                 ឲ្យ​ត្រូវ​តាម​បែប​ផែន​ក្បួន​តម្រា ។
                        ការ​រក្សា​ការ​បារ​ជា​ប្រយោជន៦                   ដូច​ជា​សត្វ​ស្រមោច​នឹង​ចង្អា
                        ចេះ​ការ​ពារ​ពាំ​ពង​របស់​វា                            មនុស្ស​ផង​នានា​គួរ​យល់​ជាក់ ។
                        តតិយា​កល្យាណ​មិត្ត​តា                              ទីបី​គឹ​បញ្ហា​សេព​មិត្រ​ភ័ក្តិ
                        ជា​មនុស្ស​ត្រឹម​ត្រូវ​ល្អ​សម​ស័ក្តិ                   មិន​ដិត​ដាម​ប្រឡាក់​ដោយ​ទោស​បាប។
                        សេព​គប់​មនុស្ស​ល្អ​ជា​បណ្ឌិត                      បាន​សុខ​ចំរើន​ពិត​ជា​ដរាប
                        តែង​បាន​វិជ្ជា​នឹង​បុញ្ញលាភ                       ចៀស​អំពើ​ថោក​ទាប​បាន​ដោយ​ងាយ។
                        ការ​សេព​គប់​អ្នក​ជា​កើត​មង្គល                     កើត​មាន​បុណ្យ​កុសល​ក្ដី​រីក​រាយ
                        កើត​មាន​ក្ដី​សរសើរ​ក្ដី​សប្បាយ                     ចៀស​ភ័យ​អន្តរាយ​កើត​ពី​ចិត្ត ។
                        ការ​សេព​គប់​អ្នក​ជួ​ជាតិ​អប្រីយ                    ឥត​មង្គល​សួស្ដី​ដល់​ខ្លួន​ពិត
                        នាំ​ឲ្យ​ដើរ​ផ្លូវ​ឃ្វាង​មួយ​ជីវិត                         នាំ​ឲ្យ​ល្ងង់​ងងិត​ឥត​ប្រាជ្ញា​។
                        ព្រោះ​ហេតុ​ដូច្នោះ​ឯង​អ្នក​ទាំង​ឡាយ             ចូល​អ្នក​ខំ​ខ្វល់​ខ្វាយ​រក​អ្នក​ជា
                        យក​ជា​មិត្ត​មេត្រី​ក្ដី​ស្ងួន​ភ្ងា                         ជា​ប្រយោជន៍​ក្នុង​នា​លោក​កីយ​អើយ ។
                        ចតុត្ថា សមជីវិតា                                       ទីបន​គឺ​បញ្ហា​ដែល​ត្រូវ​ឆ្លើយ
                        ការ​ចិញ្ចឹម​ជីវិត​មិន​ជ្រុល​ឡើយ                 ល្មម​ទ្រព្យ​ដែល​មាន​ហើយ​ទាំង​ប៉ុន្មាន ។
                        មិន​ចាយ​ឲ្យ​ជ្រុល​ជ្រួស​ហួស​សម្បត្តិ              ស្មារតី​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​មិន​ធ្វេស​ប្រាណ
                        មាន​តិច​ចាយ​តាម​តិច​ឥត​រំខាន                ចាយ​តិច​ច្រើន​តាម​បាន​តាម​មាន​ល្មម ។
                        នេះ​ឯង​ហើយ​ហៅ​ថា​ចេះ​លៃ​លក                 ចេះ​ចាយ​ទាំង​ចេះ​រក​សព្វ​គ្រប់​ព្រម
                        ចេះ​លើក​ទាំង​ចេះ​ដាក់​ចេះ​ថ្នាក់​ថ្នម              ចេះ​បី​ទាំង​ចេះ​បម​ថ្នម​បញ្ចុក ។
                        នេះ​ហៅ​ថា​ប្រយោជន៍​ក្នុង​លោក​នេះ            ព្រះ​វិញ្ញ​អ្នក​ចេះ​បាន​ថ្លែង​ទុក
                        ជា​ផ្លូវ​ប្រតិបត្តិ​នស​អ្នក​ស្រុក                        នឹង​បាន​ផល​ជា​សុខ​ក្នុង​បច្ចុប្បន្ន ។
                        ចំណែក​ប្រយោជន៍​ខាង​បរលោក                 ព្រះ​សម្ពុទ្ធ​ទ្រង់​ជោគ​គុណ​អនន្ត
                        ទ្រង់​សំដែង​ប្រោស​ប្រាប់​ជា​និរន្តរ៍                 ដល់​ពួក​ប្រជាជន​ថា​មាន​បួន ។
                        ១-សទ្ធា គឺ​ជំនឿការ​ជឿ​ចាំ                           ចំពោះ​អំពើរ​កម្ម​របស់​ខ្លួន
                        កើត​ដោយ​កាយ​វាចា​ចិត្ត​មា​មួន                    សម​សួន​តាម​ចំនួន​ចេតនា ។
                        កម្ម​នោះ​ជា​កុសល​អកុសល                         តែង​តែ​ឲ្យ​ចូវ​ផល​ប្រសើរ​ជា
                        នឹង​ជួ​អាក្រក់​ជាធម្មតា                                អ្នក​មាន​ដួង​បញ្ញា​គួរ​ចង​ចាំ ។
                        ការ​ជឿ​ត្រង់​វិបាក​គឺ​សុខ​ទុក្ខ                         ល្អ​អាក្រក់​គ្រប់​មុខ​តាម​ចំណាំ
                        ហៅ​ថា​ជឿ​ត្រង់​ផល​របស់​កម្ម                      នេះ​ជា​ពាក្យ​បណ្ដាំ​ព្រះ​សាស្ដា ។
                        ការ​ជឿ​ថា​ពួក​សត្វ​កើត​ក្នុង​លោក                 ធ្វើ​កម្ម​ច្រើន​គរគោក​គ្រប់​វេលា
                        កម្ម​នោះ​ជា​របស់​នៃ​អាត្មា                            ហៅ​ថា​សត្វ​មាន​កម្ម​របស់​ខ្លួន ។
                        ការ​ជឿ​ថា​សត្វ​មាន​កម្ម​ជា​ញាតិ                   ជា​កំណើត​មិន​ឃ្លាត​ដិត​មាំ​មួន
                        មាន​កម្ម​ជា​ផៅ​ពង្ស​ពូជ​ខ្ជាប់​ខ្ជួន                   មាន​កម្ម​ជា​ទី​ពួន​ជ្រក​អាស្រ័យ ។
                        សត្វ​ធ្វើ​កម្ម​ឯណា​ជា​កុសល                         ឬ​ជា​កម្ម​វិកល​បាប​ចង្រៃ
                        ទទួល​ផល​កម្ម​នោះ​ជា​បច្ច័យ                       ប្រាកដ​ឥត​សង្ស័យ​ជា​ធម្មតា ។
                        ការ​ជឿ​ពោធិញាណ​ព្រះ​សម្ពុទ្ធ                    ជា​ម្កុដ​ត្រៃ​លោក​ជា​សាស្ដា
                        ត្រាស់​ដឹង​ពិត​ប្រាកដ​ដោយ​បញ្ញា                 អស់​កិលេស​វាស្នា​គឺ​ប្រយោគ ។
                        ត្រាស់​ដឹង​ញេយ្យធម៌​ដោយ​ត្រូវ​ពិត              ឥត​មាន​វិបរិត​ក្នុង​ត្រៃ​លោក
                        ឥត​ទើស​ទាល់​បញ្ហា​អ្នក​ប្រាជ្ញ​ព្រោក              រួច​ផុត​ចេញ​ពី​រោគ​គឺ​ក្ដី​ល្ងង់ ។
                        ការ​ជឿង​យ៉ាង​ដូច្នេះ​ហៅ​សទ្ធា                     ជា​ប្រយោជន៍​មហិមា​វែង​យូរ​លង់
                        ជូន​ទៅ​លោក​ខាង​មុខ​ឲ្យ​មាន​ទ្រង់                ជា​ផលា​និសង្ស​សុខ​ក្សេមក្សាន្ត ។
                        ២-សីលំ ការ​សង្រួម​កាយ​វាចា                      ឲ្យ​ស្អាត​បាត​ថ្លៃ​ថ្លា​ដោយ​ទូន្មាន
                        គឺ​សីល​ប្រាំ​ប្រាំបី​ជា​ប្រធាន                           ជា​កុសល​កើត​បាន​ផល​ជា​សុខ ។
                        ៣-ចាគោ ការ​លះ​បង់​ក្ដី​កំណាញ់                 លះ​ទ្រព្យ​ជា​សំឡាញ់​មិន​លាក់​ទុក
                        ធ្វើ​ទាន​យក​ភាគ​ផល​ទៅ​ខាង​មុខ                  មិន​ធ្វើ​ស៊ុក​គ្រលុក​ក្រៅ​តម្រា ។
                        ៤-បញ្ញា គឺ​ការ​ដឹង​យល់​ទួទៅ                       សព្វ​គ្រប់​ទាំង​ក្នុង​ក្រៅ​ស្អាត​ភ្លឺ​ថ្្លា
                        ជា​ដួង​កែវ​ឧត្តម​ប្រសើរ​ជា                           ជា​ទ្រព្យ​គាប់​ចិន្តា​ជន​ទាំង​ឡាយ ។
                        ធម៌​បួន​ប្រការ​នេះ​ហៅ​ទ្រព្យ​ធំ                      ជា​ប្រយោជន៍​ស្តុក​ស្តម្ភ​មិន​ខ្ចាត់​ខ្ចាយ
                        នាំ​ជន​ដើរ​ទៅ​កាន់​បរលោក​នាយ                 បាន​ក្ដី​សុខ​សប្បាយ​ឥត​មោះ​ហ្មង ។
                       
 
                       
                        យើង​ខ្ញុំ​ឋានន្តរ ឃោសធម្ម                          រៀន​បាលី​មុត​មាំ​ត្រូវ​ទំនង
                        សាសនា​ព្រះ​ពុទ្ធ​តាម​គន្លង                          លោក​អ្នក​ប្រាជ្ញ​រៀម​ច្បង​ពី​បុរាណ ។
                        នាម​ដើរ​ខ្ញុំ​ឈ្មោះ​សែស ជា​មហា                   ជា​អ្នក​មាន​ប្រាជ្ញា​ស្មារតី​បាន
                        តាក់​តែង​ជា​ច្បាប់​ក្បួន​ពាក្យ​ទូន្មាន                ឲ្យ​ទាន​ដល់​មនុស្ស​ទាំង​ប្រុស​ស្រី ។
                        ខ្ញុំ​ធ្វើ​ជា​មេ​វត្ត​នាទី​ក្រុង                                ភ្នំពេញ​ជា​កំឡុង​រាជបូរី
                        នាម​វត្ត​ហៅ​ថា មហាមន្រ្តី                            ប្រកប​ដោយ​សិរីជ័យ​មង្គល ។
                        ខែ​ចែត្រ​ដើម​ឆ្នាំ​វក​អដ្ឋស័ក                          ព្រះ​និញ្វន​ជាង​ជាក់​ពីរ​ពាន់ដល់
                        នឹង​បួន​រយ​កៅសិប​បាន​ជួប​ដល់                  នឹង​ប្រាំ​បួន​ឆ្នាំ​សល់​នៅ​ខាង​ចុង ។
                        អង្គារ​ប្រាំ​បួន​កើត​ខែ​ចែត្រ​នោះ                    និពន្េះ​ស្រេច​ចំពោះ​ទុក​បម្រុង
                        ជា​ច្បាប់​សម្រាប់​អាន​ទុក​ខាង​ក្នុង                 បំផ្លុង​បំភ្លឺ​អស់​ជន​ប្រុស​ស្រី ។
                        ខ្ញុំ​បាន​ថ្លា​ថ្លែង​ចែង​អធិប្បាយ                       ជា​ពាក្យ​បរិយាយ​សង្ខេប​ខ្លី
                        ជា​កាព្យ​ពាក្យ​ប្រាំ​ពីរ​នឹង​ច្រាំ​បី                      ចែង​ចាប់​អស់​សេចក្ដី​ប៉ុណ្ណេះ​ឯង ។

                                                                  ថ្ងៃ​៣៥ ឆ្នាំ​វក​នៅ​ក្នុង​សប្ពស័ក ព.ស. ២៤៩៩
​​​                                                                                 ត្រូវ​នឹង​ថ្ងៃ​ទី​២០ ខែ​មីនា​ឆ្នាំ ១៩៥៦
                                                                                 ព្រះ​ឃោសធម្ម ម៉ឹង សែស





-សម្តេច​ចៅ​ហ្វាវាំង​ជួន, លោក​ក្រឡា​ហោម​ព្រះ​នាម​ដៀប, សម្តេច​ចក្រី​ព្រះ​នាម​ប៉ុន ។

No comments:

Post a Comment