Wednesday, 8 June 2016

​​សាស្ត្រា​ថ្ងៃ​សុក្រ     
                                                   របៀបតែងកាព្យពាក្យ៧


សូមមេត្តាអានសង្កេតគំរូដ៏ល្អឯក



                                         សាស្ត្រា​ថ្ងៃ​សុក្រ
          ថ្ងៃ​សុក្រ​ពេញ​បូរមី​ខែ​ភទ្របទ                        នៅ​ក្នុង​កំណត់​ព្រះ​វស្សា
          ឆ្នាំ​ឆ្លូវ​ត្រី​ស័ក​នក្សត្រា                                    សាសនា​ពីរ​ពាន់​បួន​រយ​ប្លាយ។
          នឹង​ថ្លែង​ពី​រដ្ឋ​រាជ​បុរី                                     ក្នុង​ផែន​ដែន​ដី​នគរ​អាយ
          កកើត​អស្ចារ្យ​ជន​ទាំង​ឡាយ                         ក្លែង​ក្លាយ​ទាំង​គ្រប់​សព្វ​សេចក្ដី ។
          តាំង​តែ​អ្នក​ឆ្ងាយ​គេ​ចូល​មក                           នៅ​ក្នុង​គោក​ធ្លក​រាជ​បុរី
          កកើត​ជា​ហេតុ​ភេទ​ផែនដី                             ទាំង​មនុស្ស​ប្រុស​ស្រី​ប្រែ​ចិន្តា ។
          បែរ​បែក​បោះ​បង់​បែប​បុរាណ                        គ្រប់​ប្រាណ​ពុំ​មាន​តាម​តម្រា
          សឹង​ត្រេក​ដោយ​ទ្រព្យ​គ្រប់​រូបា                       ពុំ​មាន​អ្នក​ណា​តាម​សណ្ដាប់ ។
          ទាំង​នេះ​ហេតុ​តែ​ភេទ​សីមា                            ព្រះ​សាសនា​ប្រែ​ក្រឡាប់
          បណ្ដាល​ក្នុង​ចិត្ត​ងងឹត​ភ័ព្ទ                            យក​ខុស​ជា​គាប់​ក្រឡាប់​ប្រែ ។
          អ្នក​ប្រាជ្ញ​ប្រាប​ទៅ​ខ្លៅ​មិន​តាម                       មិន​ដោយ​ទំនៀម​ទំនង​ខ្មែរ
          ចចេស​ចិត្ត​ឯង​អាង​ពូកែ                               ដ្បិត​តែ​មាន​គេ​មក​នៅ​ថ្មី។
          ខ្លះ​អាង​ខ្លួន​ឯង​មាន​មាស​ប្រាក់                      មាន​បុណ្យ​មាន​ស័ក្តិ​ជា​មន្ត្រី
          ហើយ​កើត​ធំ​ចិត្ត​ធំ​សម្ដី                                 ឥត​បី​ឥត​បើ​នឹង​គណនា ។
          តម្កើង​ខ្លួន​ឯង​ឲ្យ​គេ​ខ្លាច                               ពាក្យ​ប៉ោង​កោង​កាច​ទាំង​ឫកពា
          មិន​កោត​មិន​ខ្លាច​ចាស់​ព្រឹទ្ធា                          អាង​មាន​ទ្រព្យា​ជា​ទី​ពឹង ។
          ខ្លះ​អាង​ខ្លួន​ឯង​មាន​ចំណេះ                          ប្រាជ្ញា​វៃ​ចេះ​ជជែក​រឹង
          ជជែក​យក​ឈ្នះ​ឈ្លោះ​ទទឹង                          មិន​មាន​រំពឹង​គិត​ខុស​ត្រូវ ។
          មាន​ទ្រព្យ​គាប់​ចិត្ត​ស្បិត​[1]ធ្វើ​បុណ្យ                  ភ្លាំង​ភ្លើន​ភ្លេច​គុណ​ម៉ែ​គុណ​ឪ
          គិត​តែ​ធ្វើ​ស្រែ​និង​លក់​ស្រូវ                            ឯ​ផ្លូវ​ទៅ​សួគ៌​មិន​គិត​សោះ ។
          នេះ​ហើយ​ជា​កម្ម​អកុសល                             មក​ផ្តល់​ឲ្យ​គ្មាន​បុណ្យ​ឡើង​សោះ
          បើ​ខាង​ស៊ី​ផឹក​នឹក​ទាំង​អស់                            នោះ​ទើប​ស្រួល​ស្រស់​គិត​រាល់​ថ្ងៃ។
          ខ្លះ​មាន​បុណ្យ​ស័ក្តិ​មាក់​ងាយ​សង្ឃ                 ព្រោះ​សាង​ជា​អង្គ​ឯង​ផ្ដើម​ក្រៃ
          សំពះ ព្រះ​សង្ឃ​ក្រែង​ថោក​ដៃ                       ឆ្មើង​ឆ្មៃ​វិស័យ​ដូច​ក្រៅ​សាសន៍ ។
          មាន​បុណ្យ​ប៉ុណ្ណឹង​ប្រឹង​ក្រអឺត                       ចំកោង​ស្ទួយ​ស្ទើត​ទើស​អាកាស
          ចង់​ធំ​តែ​ខ្លួន​គ្មាន​គិត​ខ្មាស                             ចោល​សង្ឃ​បង់​សាសន៍​ថ្លៃ​ឧត្ដម។
          ជួន​កាល​ត្រូវ​ការ​ដើរ​ចូល​វត្ត                          ពាក់​មួក​បាំង​ឆ័ត្រ​ធ្វើ​រម្យទម
          ចូល​ក្នុង​អារាម​គ្មាន​អារម្មណ៍                         អាង​ខ្លួន​ជា​ធំ​ប៉ុណ្ណេះ​ឯង ។
          អ្នក​ងើយ​នេះ​ហើយ​ហៅ​សោភោ                     ទោសោ​មោហោ​នាំ​វង្វេង
          បង្វែរ​នាំ​ចិត្ត​ឥត​គិត​ក្រែង                              នេះ​ហៅ​វង្វេង​ក្នុង​សាសនា ។
          មនុស្ស​លោក​ឥឡូវ​ក្រៅ​ក្រម​ក្រឹត្យ                  កើត​មាន​ទ្រុស្ថ​ចិត្ត​បី​ប្រការ
          ចិត្ត​មួយ​មិន​ខ្លាច​គ្រូ​អាចារ្យ                            ​ចិត្ត​មួយ​សោត​ណា​មិន​ខ្លាច​ចាស់ ។
          ចិត្ត​មួយ​មិន​ខ្លាច​ម៉ែ​ឪ​ឯង                              ឥត​កោត​ឥត​ក្រែង​រែង​ក្រឡាស់
          ក្រឡាប់​ត្រឡប់​គ្រប់​សព្វ​សាសន៍                    រាល់​រូប​រាល់​រាស្ត្រ​សឹង​វង្វេង ។
          វិល​វល់​ក្នុង​ចិត្ត​គិត​វីវរ                                   ព្រោះ​ភេទ​នគរ​កើត​ហេតុ​ព្រេង
          ទើប​មាន​ងកុសល​ដូច្នេះ​ឯង                          ក្លាយ​ក្លែង​វង្វេង​វរ​ចិន្តា ។
          នេះ​ហៅ​ប្រែ​រាជ្យ​សករាជ                              សិស្ស​សោត​មិន​ខ្លាច​គ្រូ​អាចារ្យ
          កូន​សោត​មិន​ខ្លាច​អ្នក​មេបា                           រី​ឯ​ភរិយា​មិន​ខ្លាច​ប្ដី ។
          កង្កែប​មិន​ចង់​ខ្លាច​ពស់​វែក                           សត្វ​ក្អែក​ចង់​ជល់​នឹង​ដំរី
          ដើម​ចែក​ប្រុង​ជល់​នឹង​ក្របី                           រី​ត្រី​ចង់​ជល់​នឹង​បព្វតា ។
          ហេតុ​ភេទ​ទាំង​នេះ​កើត​មាន​មក                     នាំ​ឲ្យ​ជន​យក​ជា​កិរិយា
          សឹង​ចោល​សណ្ដាប់​ច្បាប់​មាត្រា                     ទើប​លោក​ឧបមា​ដូច្នេះ​នៃ ។
          គោ​ស្រុក​ទៅ​ចូល​ឯ​ហ្វូង​ស្វា                            ឯ​ឆ្មា​បង់​ផ្ទះ​ទៅ​ពឹង​ព្រៃ
          មច្ឆា​ចោល​បឹង​ទៅ​ពឹង​ជ្រៃ                              ក្របី​ចោល​ត្រាញ់​ស្រឡាញ់​ត្រែង
          យក​ជា​ពំ​នាក់​នៃ​អាត្មា                                  ភ្លើង​ឆេះ​កាល​ណា​ទើប​ស្វះ​ស្វែង
          ភ្លើង​ឆេះ​រោល​រាល​ដល់​ខ្លួន​ឯង                      ទើប​ចោល​បឹង​ត្រែង​មក​រក​ត្រាញ់។
          រាជហង្ស​ហើរ​បង់​ចោល​សម្បុក                      ហើរ​ទៅ​យក​កុក​ជា​សម្លាញ់
          ដល់​មាន​ព្រាន​ព្រឺ​មក​បរបាញ់                        កុក​ស សស្រាញ់​ហើរ​ចោល​ហង្ស ។
          ម្ល៉ោះ​ហើយ​សម​នឹង​អសារ​សូន្យ                     អន្តរាយ​ខូច​ខ្លួន​វិនាស​បង់
          ព្រោះ​ព្រើល​គំនិត​ចិត្ត​គិង​ចង់                        សប្បាយ​ទើប​បង់​ពី​សម្បុក ។
          លង់​លុះ​មាន​ភ័យ​ដូច្នេះ​ឯង                           ទើប​បាន​ស្វះ​ស្វែង​រក​ទី​សុខ
          រក​ទៅ​រក​មក​បាន​តែ​ទុក្ខ                               ព្រោះ​បង់​សម្បុក​ឋាន​អាត្មា។
          ហៃ​នៃ​អស់​ជន​ទាំង​ឡាយ​អើយ                      អ្នក​អើយ​នេះ​ហើយ​ហៅ​ឧបមា
          ឧបមេយ្យ​ឲ្យ​ដឹង​ហេតុ​គ្រប់​គ្នា                        ការ​រង​វេទនា​ជា​ប្រាកដ ។
          ព្រោះ​ជន​មាន​ចិត្ត​វិបល្លាស                           សាង​អកុសល​ក្រាស់​ដោយ​សន្មត
          លោភ​ខឹង​វង្វេង​ជា​បែប​បទ                            កំណត់​ឥត​ក្រែង​ឋាន​អវិចី ។
          គ្មាន​នឹក​រលឹក​ទៅ​ឋាន​នាយ                           គិត​តែ​សប្បាយ​នៅ​លោកិយ
          ចង់បាន​ចង់​មាន​ហួស​ពេក​ខ្មី                         មាន​អ្វី​អួត​ហ្នឹង​ឥត​គណនា ។
          មាន​គោ​អួត​គោ​ពូកែ​គាប់                               មាន​ទ្រព្យ​អួត​ទ្រព្យ​ប្រសើរ​ជា
          ចេះ​គូរ​អួត​គូរ​ឥត​គណនា                             ចេះ​បៀ​អួត​បៀ​ឥត​បើ​ស្ដី ។
          មាន​កូន​អួត​កូន​ដោយ​ដំណើរ                       មាន​ក្លើ​អួត​ក្លើ​ដោយ​មេត្រី
          មាន​សេះ​អួត​សេះ​ឲ្យ​បាន​ល្បី                         មាន​អ្វី​អួត​ហ្នឹង​ឲ្យ​បាន​ខ្ពស់។
          អ្នក​ណា​ដូច្នោះ​នោះ​លោក​ថា                        វឹង​ស៊ុង​មនុស្សា​មហាឆោត​ហួស
          សឹង​លុះ​អំណាច​ខ្លៅ​ជ្រុល​ជ្រួស                      ពី​ព្រោះ​មិន​ត្រូវ​គន្លង​ឡើយ ។
          ហៃ​អ្នក​ទាំង​ឡាយ​ចូរ​ស្អាង​ចិត្ត                       ស្អាង​កាយ​ប្រព្រឹត្ត​តៅ​អ្នក​អើយ។
          ដ្បិត​ព្រះ​សាសនា​ជិត​ដល់​ហើយ                    កុំ​ធ្វើ​តោះ​តើយ​គួរ​ឲ្យ​ប្រឹង។
          ធ្វើ​បុណ្យ​ធ្វើ​ទាន​កុំ​រៀន​ខ្លៅ                            កុំ​កាច​ឃោរឃៅ​ឆោត​ឆាប់​ខឹង
          ធ្េះ​ចិត្ត​ឲ្យ​ធ្ងន់​ទន់​ទើប​នឹង                       បាន​ជា​តំនឹង​ទៅ​ខាន​នាយ ។
          សេចក្ដី​នេះ​ក្រែង​អស់​អ្នក​ផង                         ពុំ​ដឹង​ទំនង​ការ​សម្ចាយ​[2]
          នូវ​អស់​កិច្ចការ​ផង​ទាំង​ឡាយ                        នៃ​នគរ​អាយ​កើត​កូន​ខ្ចី ។
          កូន​មួយ​ជា​ប្អូន​មួយ​ជា​បង                            ដើរ​ត្រាច់​ត្រសង​សាង​បារមី
          ឯ​អស់​មហាជន​ទាំង​ប្រុស​ស្រី​                         បាន​ដឹង​សេចក្ដី​នៃ​សុខំ ។
          ផ្គរ​លាន់​ឯ​បូព៌​ឮ​កណ្ដុក                                អ្នក​តា​ចាស់​ស្រុក​ឱប​ដៃ​យំ
          កំពិស​ឡើង​ពង​កំពូល​ភ្នំ                                ក្អែក​ស​សំងំ​ក្នុង​គុម្ព​ត្រែង ។
          ពោធិ៍​ពឹក្ស​រាប​គល់​ពុំ​ចាក់​ឫស                        ពស់​វែក​ត្រាំ​ពិស​ផ្គាំ​កន្លែង
          ក្របី​លាក់​ខ្លួន​សម្រួច​ស្នែង                            រាជហង្ស​ហរ​ស្វែង​កាច់​សម្បុក ។
          ពពេច​ក្រាប​ពង​ក្រោម​គង្គា                            ក្អែក​ពាំ​ផ្លែ​ល្វា​រាយ​គ្រប់​ស្រុក
          អ្នក​ផង​ឃើញ​ហើយ​ប្រឹង​រើស​ទុក                   ចំណេរ​ទៅ​មុខ​ទើប​ដឹង​ខ្លួន។
          ស្វា​ក្រេះ​ក្រញឹង​ប្រឹង​ហាត់​គុន                       លុះ​ឃើញ​សេះ​លុន​ទើប​រត់​ពួន
          កុក​ស កវែង​ឯង​អួត​ខ្លួន                               ថា​ស្គាល់​សំនួន​ត្រី​ក្នុង​ទឹក។
          កុក​សាប់​រក​ស៊ី​កណ្ដាល​ត្រាញ់                       សស្រាក់​សស្រាញ់​ពុំ​មាន​ភ្លឹក
          សីហនាទ​គ​គាត​ជា​ពន្លឹក                               ចាប់​ត្រី​រាល់​ព្រឹក​គ្មាន​មេត្តា ។
          ខ្លា​ញី​រក​ស៊ី​ក្នុង​សម​សាន្ត                              លាក់​ប្រាណ​លំអាន​ចាំ​សាសនា
          លុះ​ដល់​ផ្គរ​លាន់​បួន​ទិសា                             ទើប​ខ្លា​យាត្រា​ពី​ក្នុង​ព្រៃ ។
          ឲ្យ​អស់​មហាជន​ស្រាយ​ចំណោទ                   ដែល​ខ្ញុំ​ចង​ចោទ​អាថ៌​សេចក្ដី
          បើ​អ្នក​ឯណា​ប្រាជ្ញា​វៃ                                   ទើប​ដឹង​សេចក្ដី​នៃ​បញ្ហា ។
          រី​ឯ​គោ​ស្រុក​និង​កុក​ស                                  សព្វ​ថ្ងៃ​អប​អរ​ស្រឡាញ់​គ្នា
          ធ្វើ​ហាក់​ដូច​មិត្ត​ចិត្ត​ស្នេហា                            តែ​ថា​គំនិត​គិត​ទីទៃ ។
          ឯ​កុក​នឹង​ខ្លា​នៅ​ដោយ​ខ្លួន                             មិន​ទាន​ជួប​ជួន​គ្នា​ឡើយ​នៃ
          តែ​ជួន​កាល​ណា​អាចារ្យ​ក្រៃ                           សព្វ​សាសន៍​ទី​ទៃ​ភ័យ​មិន​ខាន ។
          ដ្បិត​អ្នក​ទាំង​ពីរ​សឹង​កាច​ក្តាត់                        អួត​អាង​អាវុធ​តែ​រាល់​ប្រាណ
          កាន់​ឫទ្ធិ​ចេស្តា​ពន់​ប្រមាណ                           សឹង​កា​ហៅ​ហាន​ឥត​ឧបមា។
          ឥឡូវ​ខ្ញុំ​សួរ​អ្នក​ទាំង​ឡាយ                             ស្ម័គ្រ​ចិត្ត​ស្ម័គ្រ​កាយ​ទៅ​ខាង​ណា
          ជា​ស្ម័គ្រ​ខាង​កុក​ឬ​ខាង​ខ្លា                             អ្នក​មាន​ប្រាជ្ញា​ទើប​ថា​ត្រូវ ។
          រី​ឯ​មនុស្ស​វឹង​ស៊ុង​អាវ៉ាសែ                             ឃើញ​តែ​គេ​ខ្ពស់​ដូច្នេះ​កូវ
          ម្ល៉ោះ​ហើយ​ផ្តេក​ខ្លួន​ចូល​ចិត្ត​ទៅ                     ឯប​អប​និត្យ​នៅ​ផ្ញើ​អាត្មា ។
          នេះ​ហើយ​សង្គ្រាម​សករាជ​ថ្មី                         អ្នក​ល្បី​និង​ល្បី​ល្បង​ចេស្ដា
          ឯ​ត្រង់​ឈ្នះ​ចាញ់​មិន​ហ៊ាន​ថា                         តែ​នឹង​ឧបមា​ដូច្នេះ​នៃ ។
          កង្កែប​ខ្លួន​តូច​ទាប​ទេ​តើ                                ផ្ទឹម​ម្ដេច​ឲ្យ​ស្មើ​នឹង​ដំរី
          កង្កែប​នៅ​តែ​ដោយ​រូង​ដី                               ផ្ទឹម​ម្ដេច​រាជសីហ៍​មាន​គុហា ។
          អំពិល​អំពែក​តូច​មួយ​មិញ                            ម្ដេច​ឡើយ​គិត​ផ្ចាញ់​ព្រះ​ចន្ទ្រា
          សត្វ​ចាប​ខ្លួន​តូច​ឥត​គណនា                         ម្ដេច​ឡើយ​ព្រះ​ពារ​ជល់​នឹង​មាន់ ។
          រី​សោត​កុក​សាប់​អាប់​វង្សា                             ម្ដេច​ឡើយ​ប្រាថ្នា​ហង្ស​សោភ័ណ
          សំណ​ស្ល​លាប​កា​ឡៃ​ស្ពាន់                             ផ្ទឹម​ម្ដេច​សុវណ្ណ​មាស​ចរណៃ ។
          ដូច្នេះ​អ្នក​អើយ​ចូរ​អ្នក​គិត                             រំពឹង​ក្នុង​ចិត្ត​កុំ​សង្ស័យ
          ដូច្នេះ​អ្នក​អើយ​ចូរ​អ្នក​គិត                             រំពឹង​ក្នុង​ចិត្ត​កុំ​សង្ស័យ
          ធម្មតា​ខ្លា​ធ្លាប់​នៅ​ក្នុង​ព្រៃ                               កន្ទុយ​វែង​វៃ​បំពេន​ទុក ។
          ឥឡូវ​ខ្លា​ដឹង​ដំណឹង​ជាក់                               ជា​គោ​មក​ស្ម័គ្រ​ទាក់​ទង​កុក
          វិស័យ​ខ្លា​ទន្សាយ​ស្រុក                                 ដឹង​ហើយ​កើត​ទុក្ខ​ឥត​ឧបមា។
          ផ្គរ​លាន់​ឯ​ជើង​ភ្លើង​ឆេះ​ទឹក                           ឆេះ​ដើម​ពោធិព្រឹក្ស​ព្រៃ​បព្វតា
          លុះ​ដល់​រសៀល​ព្រះ​សុរិយា                          ទើប​ខ្លា​យាត្រា​លត់​ភ្លើង​ព្រៃ។
          ហៃ​អស់​មហាជន​ទាំង​ឡាយ​អើយ                  អ្នក​អើយ​ដឹង​ហើយ​គួរ​រំពៃ
          រំពឹង​រក​ឋាន​ខ្លួន​ទី​ទៃ                                     រវៀស​រវៃ​ឲ្យ​ឆាប់​រ៉ា ។
          សេចក្ដី​នេះ​មាន​មែន​ពិត​ហើយ                      អ្នក​អើយ​កុំ​តុញ​ទាល់​ប្រាជ្ញា
          រឿង​នេះ​អ្នក​ប្រាជ្ញ​លោក​ឧបមា                      ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​គិត​ឲ្យ​យល់ ។
          សាសនា​ពីរ​ពាន់​បួន​រយ​ប្លាយ                        តាម​ដោយ​ទំនាយ​ព្រះ​ទសពល
          អ្នក​បុណ្យ​ចាប់​ផ្ទៃ​ក្នុង​មណ្ឌល                        កើត​កោលាហល់​ខ្វល់​ជំពាក់។
          កើត​កាប់ លួច ប្លន់ ក្នុង​នគរ                          សង្គ្រាម​វឹក​វរ​គ្មាន​ទី​ភ្នាក់
          គ្មាន​ទី​អាស្រ័យ​ជា​ពំនាក់                               ពំនឹង​ពឹង​ពាក់​អាត្មា​ឡើយ ។
          អ្នក​អើយ​ឮ​ហើយ​គួរ​ភាវនា                            ធ្វើ​បុណ្យ​គ្រប់​គ្នា​កុំ​កន្ដើយ
          សីលទាន​ភាវនា​ធ្វើ​ឲ្យ​ហើយ                          ទើប​អ្នក​បាន​ស្បើយ​ពី​ទុក្ខ​ភ័យ។
          ការ​នេះ​អ្នក​ប្រាជ្ញ​អាច​ប្រាយ​ប្រាប់                   ឲ្យ​អ្នក​ផង​ស្ដាប់​ហើយ​រវៃ
          រសៀល​សាង​មគ្គផល​ប្រពៃ                           ដើម្បី​ឲ្យ​ទាន់​ព្រះ​សិអារ្យ ។
          ហៃ​អស់​មហាជន​ផង​ទាំង​ឡាយ                     កុំ​ភ្លើត​ភ្លើន​កាយ​ភ្លេច​មាតា
          ភ្លេច​ទាំង​គុណ​គ្រូ​គុណ​អាចារ្យ                      ទាំង​គុណ​បិតា​និង​គុណ​បង ។
          តែ​ភ្លេច​សឹង​ភ្លាត់​ក្ដី​ប្រាថ្នា                               ភ្លេច​នេះ​ហៅ​មហា​ខុស​ពេក​ហោង
          អ្នក​ណា​ធ្វើ​តាម​ដោយ​គន្លង                          នេះ​ហោង​ទើប​បាន​ដូច​ប្រាថ្នា ។
          ឥឡូវ​នេះ​នឹង​បង្អង់​ស្លេះ                                បញ្ឈប់​ប៉ុណ្ណេះ​ពុំ​ចរចា
          សង្ខេប​សេចក្ដី​នៃ​ប្រស្នា                                សូរេច​ការ​ម្ល៉េះ​ឯង​ហោង។
                                                   ចប់​សាស្ត្រា​ថ្ងៃ​សុក្រ

                                                   សាស្ត្រា​ពារ​សៅរ៍
          ពារ​សៅរ៍​ពេញ​បូរមី​ខែ​កត្តិក                          ចេញ​ខ្យល់​រអឹក​ពី​ឧត្តរា
          ត្រជាក់​ស្លុង​ស្លឹម​អស់​កាយា                           វាតា​រំភើយ​រហើយ​ផាត់
          នៅ​ក្នុង​ហិមន្ត​រដូច                                       ឆ្នាំ​ខាល​នោះ​កូវ​ត្រូវ​ឯក​ស័ក
          ព្រះ​សូរ្យ​ចាំង​ចែង​ត្រូវ​ក្តៅ​ក្តាត់                        ត្រី​ចុះ​ច្រវាត់​រក​ទឹក​ជ្រៅ។
          ចង្វា​ជ្រួល​ជ្រើម​ដណ្ដើម​ច្រក                         ត្រី​កុះ​ករ​កក​រក​លំនៅ
          ននៀល​រាល​រក​ទី​ជម្រៅ                                សំដៅ​រិះ​រក​ព្រែក​ទី​ទៃ ។
          សុរិយា​ទៀប​ទឹម​ចង្កេះ​ភ្នំ                               ឮ​មាត់​សេក​យំ​រំពង​ព្រៃ
          លលក​ទំ​លើ​ចុង​ឈើ​លៃ                                រងាវ​ខ្លាំង​ក្រៃ​ឮ​លន្លោច ។
          មើល​ឋាន​សន្លឹម​ត្រឹម​លន្លង់                           ឈើ​ឈរ​ខ្ពស់​ខ្ពង់​គួរ​ស្រងោច
          ស្រងាត់​ក្នុង​ចិត្ត​គិត​ផ្សា​ខ្លោច                         កណ្ដែង​កណ្ដោច​កណ្ដាល​ឋាន ។
          គន់​មើល​ទៅ​វាល វាល​វិវេក                           វែង​ធំ​ក្រៃ​ពេក​ពន់​ប្រមាណ
          មើល​សត្វ​រែង​ថប់​អាណិត​ប្រាណ                   ព្រោះ​ដោយ​ឃ្លាត​ឋាន​ទី​កន្លែង ។
          ពេល​ព្រឹក​មើល​មេឃ​មីរ​ងងឹត                        ពពក​ឈរ​ជិត​រុំ​ជុំ​ផ្សែង
          ថ្ងៃ​ត្រង់​គ្រលួច​ព្រះ​សូរ្យ​សែង                         បក្សី​ហើរ​ស្វែង​ចុះ​បឹង​ជ្រៅ ។
          ភិរុណ​រាំង​រីង​រែង​ហែង​ហួត                           គោក​ទឹក​ភក់​ស្ងួត​គ្រប់​លំនៅ
          ស្រូវ​លាស់​ដង្គំ​ខៀវ​ខ្មួល​ខ្មៅ                           ទឹក​ហូរ​ចុះ​ទៅ​តាម​ជ្រលង ។
          មើល​សត្វ​ច្រវាត់​ហើរ​ខ្ញៀវ​ខ្ញារ                         ស្វែង​រក​មច្ឆា​ឆោឡោ​កង
          ឮ​ស័ព្ទ​យំ​ស្រែក​សូរ​រំពង                                ហើយ​ហើរ​ត្រសង​ដោយ​ហ្វូង​វា ។
          គន់​មើល​ទៅ​សត្វ​រែង​សញ្ជប់                         សញ្ជឹង​គិត​គ្រប់​មើល​មេឃា
          ឃើញ​ហើយ​នឹក​ដល់​ក្ដី​វេទនា                        ដោយ​ខ្លួន​កំព្រា​ព្រាត់​កន្លែង ។
          មើល​សុក្រ​មើល​ស្រែ​ប្រែ​ទាំង​គ្រប់                   ក្នុង​ផែន​ដែន​ភព​ត្រៃ​នេះ​ឯង
          គន់​មើល​សព្វ​ៗ​ថប់​ចំបែង                             គិត​ក្រែង​ក្រៀម​ក្រំ​មិន​មាន​ស្បើយ ។
          ដ្បិត​មើល​ទៅ​ជន​ផង​ទាំង​ឡាយ                     សឹង​តែ​ប្រែ​ក្លាយ​ទៅ​អស់​ហើយ
          មិន​គង់​កំណត់​ដូច​ដើម​ឡើយ                       នឹង​ហើយ​រែង​ថប់​ពន់​ប្រមាណ។
          ហេតុ​ដោយ​វេរា​រាជ​សករាជ                          អ្នក​ខ្លៅ​មិន​ខ្លាច​អ្នក​ប្រាជ្ញ​ប្រាណ
          បក្សា​រែង​ជា​ស្អប់​សម​សាន្ត                            មនុស្ស​លោក​ក្នុង​ឋាន​ស្អប់​ព្រៃ​ព្រក្ស ។
          រី​កូន​មិន​ខ្លាច​អ្នក​មេបា                                  រី​មហាក្សត្រា​មិន​ជឿ​ឫក្ស
          ហោរា​មិន​ជឿ​រាជ​បណ្ឌិត                              អាចារ្យ​ព្រត​ព្រឹទ្ធ​មិន​ជឿ​បុណ្យ
          រី​សិស្ស​មិន​ជឿ​គ្រូ​អាចារ្យ                               ក្នុង​ចិត្ត​គិត​ថា​គ្រូ​គ្មាន​គុណ
          រី​ឯ​ពេទ្យ​ហ្ម​មិន​ជឿ​មន្ត                                  មហាជន​ឥឡូវ​ដូច្នេះ​ឯង ។
          នេះ​ហើយ​ហេតុ​តែ​ព្រះ​សាសនា                     ប្រែ​ភេទ​ក្រឡា​ឲ្យ​វង្វេង ។
          វិល​វល់​ក្នុង​ចិត្ត​ឥត​គិត​ក្រែង                          បង្វែង​ឲ្យ​វរ​ក្នុង​ចិន្តា ។
          យក​ខុស​ជា​ត្រូវ ត្រូវ​ជា​ខុស                           សេចក្ដី​ដូច្នោះ​ហេតុ​សាសនា
          កើត​កង្វល់​ក្នុង​រាជ​សីមា                               អស្ចារ្យ​ទាំង​គ្រប់​សព្វ​សេចក្ដី ។
          អ្នក​ខ្លះ​មាន​ទ្រព្យ​គាប់​ចិន្តា                             ហើយ​មិន​ប្រាថ្នា​សម្បត្តិ​បី
          នឹក​រក​តែ​ក្នុង​នា​លោកិយ                              ទាំង​ប្រុស​ទាំង​ស្រី​សឹង​ដូច​គ្នា ។
          មាន​ទ្រព្យ​គាប់​ចិត្ត​ស្បិត​[3]ធ្វើ​បុណ្យ                  មិន​មាន​គិត​គន់​គ្រប់​ប្រការ
          តម្កើង​ចង់​ធំ​តែ​អាត្មា                                    ក្នុង​ចិត្ត​គិត​ថា​អញ​ថ្កើង​ហើយ ។
          បើ​ធ្វើ​ការ​បុណ្យ​នឹង​គេ​ហើយ                         ព្រងើយ​កន្តើយ​មិន​ឱហាត ។
          ប្រើ​គេ​ប្រើ​ឯង​មិន​ក្រែង​ចិត្ត                           ព្រោះ​ដោយ​គំនិត​គិត​ប្រមាថ
          ធ្វើ​បុណ្យ​ធ្វើ​ទាន​គ្មាន​សង្វាត                         ដោយ​ខ្នាត​ព្រះ​ពុទ្ធ​នោះ​គ្មាន​សោះ ។
          ធ្វើ​បាន​តិច​តួច​ចង់​ធំ​មុខ                               តែង​តួ​លើក​ទុក​ឲ្យ​ថ្កើង​ខ្ពស់
          មិន​ឲ្យ​នរណា​ស្មើ​ខ្លួន​សោះ                           ស្មើ​ហើយ​គិត​ឈ្លោះ​អាក់​ចិន្ដា ។
          មនុស្ស​ខ្លៅ​លោភ​ហៅ​វង្វេង​វ័ណ្ឌ                    ស្រឡាញ់​ទ្រព្យ​ធន​ស្មើ​អាត្មា
          ស្រឡាញ់​នរក​លើស​សួគ៌ា                             ព្រោះ​ដោយ​កាមា​នាំ​ងងឹត ។
          ងេង​ងោង​ក្នុង​កាយ​ស្ដាយ​ទាំង​គ្រប់                 វង្វេ​ងោក​ងប់​មិន​មាន​គិត
          ចង់​ឲ្យ​បាន​ថ្កើង​ខ្ពស់​ដូច​ចិត្ត                          ហេតុ​ដោយ​ងងឹត​ក្នុង​អវិជ្ជា ។
          មាន​គោ​អួត​គោ​ពូកែ​គាប់                               មាន​ទ្រព្យ​ អួត​ទ្រព្យ​ប្រសើរ​ជា
          ចេះ​ជាង​អួត​ជាង​ឥត​គណនា                        ចេះ​បៀ​អួត​បៀ​ឥត​បើ​ស្ដី ។
          នេះ​ហើយ​ហៅ​ហេតុ​តែ​លោភោ                      តោសោ​មោហោ​អន្យតិរ្ថិយ
          មក​នាំ​ឲ្យ​ឆ្កួត​ក្នុង​លោកិយ                             ឥត​បី​ឥត​បើ​ភ្លេច​តិច​ឡើយ ។
          ភ្លេច​សីល​ភ្លេច​ទាន​ភ្លេច​ទោស​គុណ                ភ្លេច​បាប​ភ្លេច​បុណ្យ​សូន្យ​អស់​ហើយ
          បង់​ចោល​ព្រះ​ធម៌​ចេញ​កន្តើយ                      អ្នក​អើយ​នេះ​ហើយ​ហៅ​វង្វេង។
          មនុស្ស​យើង​ឥឡូវ​ត្រូវ​បាន​គេ                        ចូល​មក​ជា​មេ​ធំ​ចិញ្ចែង
          ចោល​សាសន៍​ស្រឡះ​ពី​សាសន៍​ឯង                អ្វី​ៗ​ទន្ទេង​នាំ​ចូល​ដែរ ។
          កើត​ហេតុ​តិច​តួច​ផ្ដួច​ផ្ដើម​ឡើង                     ចចេស​ចចើង​អួត​ពូកែ
          មិន​មាន​គិត​គន់​ត្រកូល​ខ្មែរ                           នេះ​ហើយ​ហៅ​ប្រែ​កោលាហល ។
          អនិច្ចា​រូប​អើយ​រាល់​តែ​កាយ                           ដែល​កើត​ដែន​អាយ​អកុសល
          រំពឹង​គន់​គិត​សែន​ថប់​សល់                            ព្រោះ​ដោយ​មណ្ឌល​មក​កើត​ភេទ ។
          ភេទ​អើយ​កើត​មក​ពី​ឯណា                           កើត​ពី​អាត្មា​ឯង​មែន​ពិត
          ពឹង​គេ​លើស​ធ្វើ​ជា​មិត្ត                                  មិន​មាន​ហៅ​គិត​ឲ្យ​វែង​ឆ្ងាយ ។
          គន់​មើល​សាសន៍​ឯង​វង្វេង​អស់                      មិន​សល់​មួយ​សោះ​សូន្យ​សព្វ​សាយ
          ឲ្យ​ដឹង​ពី​ទី​រាជ​ក្រុង​ក្រៃ                                  គោក​ធ្លក​វិស័យ​ដោយ​ក្បួន​ច្បាប់
          ហៃ​អ្នក​ទាំង​ឡាយ​ចូរ​ចាំ​ស្ដាប់                         អ្នក​ប្រាជ្ញ​អាច​ប្រាប់​ដោយ​ទំនាយ ។
          ដំណើរ​អំពី បុរីរម្យ                                       ខុស​ក្រៅ​ក្រីត្យ​ក្រម​ក្បួន​និយាយ
          រសៀល​ឃ្លៀង​ពី​ពុទ្ធ​ទំនាយ                           ព្រះ​ឥន្ទ​លោក​ទាយ​ក៏​មិន​ត្រូវ ។
          ព្រោះ​ដោយ​នគរ​កើត​មាន​កម្ម                       ពី​នាយ​មក​នាំ​ដូច្នេះ​កូវ
          មក​កើត​វិវាទ​គ្រា​ឥឡូវ                                  កម្ម​រត់​ឲ្យ​ត្រូវ​ដូច្នេះ​ឯង។
          ហៃ​អ្នក​ទាំង​ឡាយ​ចូរ​ស្ដែង​ស្ដាប់                     អស់​អាថ៌​សា​ស័ព្ទ​សេចក្ដី​ថ្លែង
          ន័យ​នេះ​អ្នក​ចេះ​លោក​ចាត់​ចែង                    ចំណោទ​ថ្លា​ថ្លែង​ឲ្យ​បាន​ដឹង ។
          អស់​អាថ៌​កិច្ចការ​ក្នុង​បុរី                                ទើប​ចែង​សេចក្ដី​ជា​ដំណឹង
          ទំនង​ឲ្យ​អស់​អ្នក​ផង​ដឹង                               គ្រា​ហ្នឹង​ទើប​ចែង​ជា​ប្រស្នា ។
          តាម​ដោយ​ប្រាជ្ញ​ប្រាណ​បាន​ដឹង​ន័យ              កិច្ចការ​ទី​ទៃ​ក្នុង​សីមា
          កើត​មានហេតុ​ភេទ​គ្រប់​ប្រការ                       អ្នក​ណា​កាត់​យល់​មាន​ព្រេង​ធំ ។
          ផ្គរ​លាន់​ឯ​បូព៌​ឮ​កណ្ដុក                                អ្នក​តា​ចាស់​ស្រុក​ឱប​ដៃ​យំ
          កំពិស​ពង​លើ​កំពូល​ភ្នំ                                  ក្អែក ស​សំងំ​ក្នុង​គុម្ព​ត្រែង ។
          ពោធិព្រឹក្ស​កំពុង​តែ​ចាក់​ឫស                         ពស់​វែក​មាន​ពិស​ដំកន្លែង
          ក្របី​លាក់​ខ្លួន​សម្រួច​ស្នែង                            លុះ​ទឹក​លិច​ត្រែង​ទើប​ចេញ​វាល ។
          កង្កែប​អាចម៍គោ​លា​លោត​ទំ                         លើ​កំពូល​ភ្នំ​ធំ​ត្រកាល
          ថ្កើង​កេរ្តិ៍​ថ្កើង​យស​សែន​ត្រសាល                   ចំអើត​មើល​វាល​លែង​កម្សាន្ត ។
          ដំរី​រោង​រត់​រក​ទ្រមាក់                                    ឃើញ​ម្លប់​ត្រជាក់​សំណាក់​ប្រាណ
          ទម្រាំ​ចាំ​ពេល​វេលា​បាន                                ទើប​ចរ​ចេញ​ថ្កាន​ម្លប់​នោះ​ឯង ។
          ក្ងោក​ហើរ​មក​ពី ឧត្តរ                                    ជួប​នឹង​ក្អែក​ស ក្នុង​គុម្ព​ត្រែង​
          បបួល​គ្នី​គ្នា​ហោះ​ហើរ​ស្វែង                            រក​ទី​កន្លែង​លែង​ទី​ទស ។
          ពពេច​សត្វ​អើយ​ហើរ​នាំ​ក្បួន                         ខ្លា​ធំ​លាក់​ខ្លួន​ពួន​ក្នុង​ព្រៃ
          ពពេច​ចូល​ជ្រក​ក្រោម​ដើម​ជ្រៃ                       សញ្ចប់​ចាំ​ថ្ងៃ​មើល​វេលា ៕
          ត្រី​ក្រាញ់​ក្រញ​ក្រាប​ក្រោម​បាត​ភ្នំ                   ត្រី​ក្រឹម​សំងំ​ក្រោម​គុម្ព​ស្ដា
          ខ្លា​ខ្វាក់​ងងឹត​កុំ​ថា​ជា                                     ក្រចក​ជើង​វា​ក្តោម​ក្តាប់​ដី ។
          បឹង​ធំ​ត្រដែត​កណ្ដាល​ព្រៃ                             សត្វ​សត្វ​ទីទៃ​សឹង​ពឹង​ពាក់
          អាស្រ័យ​សព្វ​ថ្ងៃ​ជា​ពំនាក់                             ព្រោះ ដោយ​ត្រជាក់​សុខ​សប្បាយ។
          ឥឡូវ​ទឹក​រីង​ហែង​ហួត​អស់                            ត្រី​នឹក​ស្រណោះ​អាណិត​កាយ
          ព្រោះ​ដោយ​កុក​ក្រក​មក​កម្ចាយ                     កម្ចាត់​ចាប់​កាយ​ជា​ចំណី។
          ក្អែក​ពាំ​ផ្លែ​ល្វា​រាយ​គ្រប់​ស្រុក                         អ្នក​តា​កើត​ទុក​មិន​ចេញ​ស្ដី
          ចាំ​ស្ដាប់​ផ្គរលាន់​ទិស​ប្រាំបី                            លាន់​ឮ​ក្រោម​ដី​ធ្ងន់​កណ្ដុក ។
          រាជ​ហង្ស​ហរ​បង់​ចោល​សម្បុក                       ហើរ​ទៅ​យក​កុក​ជា​សម្លាញ់
          លុះ​មាន​ព្រាន​ព្រៃ​មក​បរបាញ់                       កុក​ស​សោត​ចេញ​ហើរ​ចោល​ហង្ស ។
          ម្ល៉ោះ​ហើយ​សម​នឹង​អសារ​សូន្យ                     អន្តរាយ​ខូច​ខ្លួន​វិនាស​បង់
          ព្រោះ​ដោយ​គំនិត​គិត​ចើក​ចង់                       ឲ្យ​បាន​ថ្កើង​អង្គ​ក្នុង​លោកិយ។
          មុខ​គួរ​ស្រណោះ​តែ​គោក​ធ្ល                           ពី​ដើម​រៀង​មក​គ្មាន​ព្រួយ​អ្វី
          ឥឡូវ​ស្មា​ពីរ​លីឃ្លាបី                                     អ្នក​ស្រុក​ប្រុស​ស្រី​ស្ដី​ដើម​ឯង ។
          ពានរ​ចាប់​កូន​ជូន​ឲ្យ​ខ្លា                                 ស៊ី​ជា​អាហារ​សប្បាយ​លេង
          មិន​មាន​អាណិត​គិត​កូន​ព្រេង                       ហេតុ​ដោយ​វង្វេង​ភ្លេច​វិញ្ញាណ ។
          ឱះឱ!​អាសូរ​រាជសី​សត្វ                                 ម្ដេច​ឡើយ​ជ្រក​បាត់​ព្រៃ​ហេមពាន្ត
          មិន​ឃើញ​អ្នក​ចេញ​មក​ទូន្មាន                        ឬ​អាក់​អន់​អៀន​ដំណើរ​ អ្វី ។
          ឬ​មួយ​ហើយ​បឹង​រឹង​ហែង​ហួត                        ភិរុណ​រាំង​ស្ងួត​វិនាសត្រី
          ឬ​ឃើញ​ស្មា​ពីរ​លី​ឃ្នាង​បី                               បាន​ជា​អ្នក​ថ្លៃ​មិន​ចេញ​មក ។
          បាត់​សូន្យ​យ៉ាង​ហ្នឹង​ដឹង​យ៉ាង​ណា                  ឬ​ចាំ​អាចារ្យ​ទៅ​តាម​រក
          ឬ​មួយ​គ្មាន​ម្លប់​នឹង​ឈប់​ជ្រក                         ទើប​កែវ​ពន្លក​មិន​បក​អាយ ។
          ម្ដេច​អ្នក​មិន​អាសូរ​សព្វ​សត្វ                          រង់​ចាំ​ពេក​ក្តាត់​លំបាក​កាយ
          សព្វ​ថ្ងៃ​គ្មាន​សោះ​ហៅ​សប្បាយ                     ព្រួយ​ណាស់​ហើយ​ណាយ​ឥត​ឧបមា ។        
          ហៃ​ជន​ទាំង​ឡាយ​ចូរ​ស្ដែង​ស្ដាប់                     អស់​អាថ៌​សាស័ព្ទ​គ្រប់​ប្រការ
          ពី​លោក​អ្នក​ប្រាជ្ញ​ចែង​ចរចា                          ចោទ​ចង​ប្រស្នា​ដោយ​ប្រាជ្ញ​ប្រាណ ។
          ព្រោះ​ដោយ​បាន​ដឹង​ដំណឹង​ច្បាស់                 ប្រាកដ​ជាក់​ណាស់​ទើប​និទាន
          ឲ្យ​អស់​អ្នក​ផង​ទើប​បាន​ហ៊ាន                        អ្នក​អើយ​គ្រប់​ប្រាណ​ស្ដាប់​ប្រស្នា ។
          នេះ​ឯង​ឲ្យ​ដឹង​បាន​ច្បាស់​ជាក់                       បើ​ដឹង​ហើយ​អ្នក​កុំ​ចរចា
          រង់​ចាំ​មើល​ទៅ​តាម​សាសនា                          ធម្មតា​សាសនា​ខ្មែរ​មិន​សូន្យ ។
          វិស័យ​ស្រមោល​មិន​ចោល​ប្រាណ                   ស្រី​ង្គារ​ក្នុង​ឋាន​មិន​បង់​ខ្លួន
          រី​ឯ​ដង្ខៅ​មិន​ចោល​ក្បួន                                 មាតា​និង​កូន​មិន​ដែល​បង់ ។
          អ្នក​ងើយ​ឮ​ហើយ​គួរ​រំពឹង                              ទប់​ចិត្ត​ឲ្យ​នឹង​ទាត់​ទៀង​ត្រង់
          ណា​ៗ​អ្នក​កុំ​ចោល​ព្រះ​សង្ឃ                           ខ្មី​ឃ្មាត​តម្រង់​កុំ​តាម​គេ ។
          ដ្បិត​រាជ្យ​ឥឡូវ​ខុស​សណ្ដាប់                         ក្រពើ​លង់​ស្លាប់​ក្នុង​ទន្លេ
          មច្ឆា​ខ្លាច​បឹង​អ្នក​ដឹង​ទេ                                 កូន​ខ្លា​ខ្លាច​មេ​ភេ​ខ្លាច​ត្រី។
          អន្ទង់​ខ្លាច​ភក់​កុក​ព្រី​បឹង                               ស្វា​ក្រេះ​ក្រញីង​ចេះ​ស្រដី
          ឈើ​ធំ​មួយ​ដើម​បង្អោង​បី                              ទិវា​ប្រុស​ស្រី​ស្រលាញ់​ប្រេត ។
          សម្បក​ឃ្លោក​លិច​ក្នុង​ទឹក​ស្រែ                       អំបែង​បែក​បែរ​ជា​ អណ្ដែត
          នេះ​ហើយ​ហៅ​កើត​កាល​ភេទ                        ផ្គរ​លាន់​ខែ​ចេត្រ​ភ្លៀង​លិច​ស្រុក ។
          លិច​ស្រែ​ចម្ការ​ច្បារ​ដំណាំ                             លិច​ព្រែក​ទាំង​ប្រាំ​ត្រពាំង​ថ្លុក
          ទើប​ត្រី​ទាំង​ឡាយ​សប្បាយ​សុខ                     ស្បើយ​ទុក​រីក​មុខ​ដោយ​សារ​ភ្លៀង។
          ភ្លើង​ភ្លឺ​ប៉​ផ្លុង​កណ្ដាល​ព្រៃ                              រោល​រាល​ដល់​ន័យ​ស្រី​មាន​រាង​
          សំពត់​ពេញ​ដី​ស្រី​មិន​លាង                            ព្រោះ​ឃើញ​ទឹក​ភ្លៀង​ពី​លើ​ភ្នំ ។
          សេចក្ដី​ចំណោទ​អស់​នេះ ណា                       ចែង​តាម​ប្រាជ្ញា​គិត​ផ្សែ​ផ្សំ
          លើក​តាម​ហេតុ​ភេទ​បុរីរម្យ                            កើត​ខុស​ក្រឹត្យ​ក្រម​ទំនៀម​ខ្មែរ។
          ចំពួក​មួយ​ទៀត​ខ្ញុំ​គិត​ថា                               ចង់​ដឹង​ប្រាជ្ញា​អ្នក​ស្រុក​ស្រែ
          ក្រែង​មាន​លោក​ណា​ប្រាជ្ញ​ពូកែ                     អាច​កាត់​បក​ប្រែ​ស្រាយ​ដឹង​ទៅ ។
          សាសន៍​ខ្មែរ​ដូច​គ្នា​ខ្ញុំ​មិន​ស្អប់                          ឃើញ​ហើយ​ខ្ញុំ​ថប់​កើត​ហ្មង​សៅ
          ទើប​បាន​ជា​ខ្ញុំ​សុំ​ប្រដៅ                                 រំលឹក​ឲ្យ​ត្រូវ​តាម​តម្រា។
          ដ្បិត​ឃើញ​ចម្លែក​ក្រៃ​ពេក​ពន់                        មាន​ខ្លះ​ធ្វើ​បុណ្យ​ហើយ​ផឹក​សា្រ
          មិន​មាន​អារម្មណ៍​ពិចារណា                          តាម​តែ​ចិន្ដា​អាត្មា​ឯង ។
          មាន​ខ្លះ​និយាយ​នឹង​ព្រះ​សង្ឃ                        ពាក្យ​ស្មើ​ពុំ​ចង់​កោត​ខ្លាច​ក្រែង
          មាន​កាល​កំហល់​ស្រែក​កំហែង                      អ៊ី អើ អញ​ឯង អាង​អំណាច ។
          ឃើញ​លោក​អំណត់​អត់​មិន​ថា                      កើត​ក្នុង​ចិន្ដា​ថា​លោក​ខ្លាច
          ធ្វើ​ឫក​ធ្វើ​ពា​ជា​អ្នក​កាច                                 មាក់​ងាយ​អ្នក​ប្រាជ្ញ​មិន​មាន​ខ្មាស។
          ឃើញ​គេ​មាន​ឫក​គួរ​សម​សួន                        គ្រាន់​បើ​ជាង​ខ្លួន​ដោយ​កិត្តិយស
          ឯង​ច្រណែន​ក្នាញ់​នៅ​ក្នុង​ពោះ                      ប្រឹង​លើក​ខ្លួន​នោះ​ឲ្យ​ដូច​គេ ។
          ខ្លះ​ឃើញ​គេ​មាន​របស់​ទ្រព្យ                          អ្នក​ផង​តែង​រាប់​ទុក​ជា​មេ
          ឯង​នឹក​ច្រណែន​និន្ទា​គេ                               លប​លួច​ស្ដី​ជេរ​ដោយ​សារ​ខឹង ។
          នេះ​ឯង​មោហោ​នាំ​ងងឹត                               វង្វេង​ក្នុង​ចិត្ត​ឲ្យ​ដូច​ហ្នឹង
          ដូច្នេះ​អ្នក​អើយ​បើ​មិន​ដឹង                             ចូរ​ស្ដាប់​ដំណឹង​ខ្ញុំ​និទាន ។
          តែង​តាម​និទ្ទេស​ដោយ​ទំនង                          ដំណើរ​ដើម​ទង​មនុស្ស​ឈ្លាន​ពាន
          ចិត្ត​កើត​បណ្ដាល​ឲ្យ​ហេតុ​មាន                       គ្រប់​ប្រុស​គ្រប់​ប្រាណ​ដែន​ដី​អាយ ។
          ដែល​កើត​លោភា​នាំ​ងងឹត                             ភ្លេច​សត្វ​លើស​សាយ​កាយ​សុចរិត ។
          គិត​ឃើញ​តែ​ស្ដាយ​គ្រប់​ប្រការ                       នេះ​ហើយ​ហេតុ​ថា​កម្ម​នាំ​ចិត្ត
          កង្វល់​ខ្វល់​ខ្វាយ​ឆ្ងាយ​មិន​គិត                        ងងល់​ងងឹត​គ្រប់​ប្រការ ។
          នេះ​ហើយ​ជា​កម្ម​មក​បាំង​បិទ                         ឲ្យ​ខ្វល់​ងងឹត​ដូច្នេះ​ណា
          វិល​វល់​មិន​យល់​គ្រប់​ប្រការ                           សូន្យ​សព្វ​សញ្ញា​មហា​ងងឹត ។
          មាន​ខ្លះ​ភ្លេច​គុណ​អ្នក​ម៉ែ​ឪ                            ឃើញ​ចាស់​សក់​ស្កូវ​រោគ​រោម​រឹត
          បោះ​បង់​មិន​ចង់​ឲ្យ​មក​ជិត                            ព្រោះ​ដោយ​គំនិត​គិត​ខ្លាច​ខាត ។
          មាន​ទ្រព្យ​ច្រើន​ហើយ​ក្រវើន​ទុក                    ធ្វើ​មាន​ទៅ​មុខ​កោលាហល
          ធ្វើ​វត្ត​ប្រតិបត្តិ​សោត​ណា​សល់                       ហើយ​រក្សា​ដល់​ភ្នក់​បី​ហោង ។
          រី​អ្នក​ម៉ែ​ឪ​ត្រូវ​ចាស់​ៗ                                     ពិបាក​ពេក​ណាស់​ពន់​កន្លង
          ឃើញ​កូន​មាន​ទ្រព្យ​មក​នៅ​ផង                     ឯ​កូន​នោះ​ហោង​មេត្តា​គ្មាន ។
          នៅ​ផ្ទះ​ខ្ជិល​ណាស់​មិន​ធ្វើ​ការ                         ដេក​ឆី​ដោយ​សារ​កម្លាំង​ប្រាណ
          ម្ល៉ោះ​ហើយ​ជិន​ឆ្អិន​ពន់​ប្រមាណ                     ខេ​ខឹង​មិន​ខាន​មួយ​វេលា ។
          មាន​កាល​បើ​បាន​ចំណី​ឆ្ងាញ់                         ក្នុង​ចិត្ត​នោះ​មិញ​ខឹង​មហិមា
          បញ្ចេះ​ទៅ​ឲ្យ​ទាំង​ខ្ជីខ្ជា                                  សម្ពី​គរ​កៀរ​កែ​កល់​ថា។
          ឃើញ​ចាស់​នៅ​ក្នក់​ក្នាញ់​ក្នុង​ចិត្ត                    ធុញ​ថប់​គំនិត​គ្រប់​ប្រការ
          ស្ដី​នាយ​ស្ដី​ឲ្យ​ដោយ​ប្រាជ្ញា                             ព្រោះ​ដោយ​ចិន្ដា​ចង់​បាន​មាន ៕
          រី​ខ្ញុំ​និទាន​តែង​សេចក្ដី                                   ពុំ​សូវ​គប្បី​ដោយ​វោហារ
          ពី​ព្រោះ​គ្រាន់​មើល​ល្បង​ប្រាជ្ញា                       ប្រាថ្នា​សង្ខេប​ប៉ុណ្ណេះ​ហោង ។
                                               ចប់​សាស្ត្រា​ល្បើក​ថ្ងៃ​សៅរ៍
         
         




[1]-ស្បិត=មិន, មិន​រវល់, មិន​ត្រូវការ
[2]-សម្ចាយ (សំ-ម្ចាយ)រាយ​រង, បន្ទាប់​បន្សំ
[3]-

No comments:

Post a Comment